Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får ikke installer Windows Xp 64-bit på laptop

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å installere Windows Xp 64-bit på min laptop. den kom org med vista 32-bit, men den har 4GB med ram og en prosessor som støter 64-bit. Når jeg booter opp med xpcden får jeg bluescreen etter at den har lastet inn drivere. Pcen kjører nå Windows 7 Ultimate edition 64-bit.

Hva kan være galt? Hvis dere lurer på hvorfor jeg skal nedgradere til xp så, jeg blir kvalm av aero og alle POP-UP viduene nå man installerer noe eller åpner osv.

laptop av type: Acer Aspire 7730G

På forhånd tusen takk :thumbup:

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg blir kvalm av aero og alle POP-UP viduene nå man installerer noe eller åpner osv.

Mener du user account control som spør hver gang du skal installere programmer, den kan jo deaktiveres.

EDIT

Men til det med å installere xp på maskinen så kan du se her om ikke det løser problemet ditt.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1052669

Endret av minibig
Lenke til kommentar
jeg blir kvalm av aero og alle POP-UP viduene nå man installerer noe eller åpner osv.

Mener du user account control som spør hver gang du skal installere programmer, den kan jo deaktiveres.

EDIT

Men til det med å installere xp på maskinen så kan du se her om ikke det løser problemet ditt.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1052669

Vet at man kan slå av UAC, men jeg liker heller ikke alt tulle med kontollpanelet og problemer med å komme i samme hjemmenettverk. XP for life!

Tusen takk for linken du sendte, byttet fra AHCI til IDE-mode på harddisken og vips så kom det ikke bluescreen når jeg prøvde å installere XP. Kjører nå Xp-64BIT og er storfornøyd. :thumbup:

Men hva er egentlig forskjell på AHCI og IDE-mode? På min satsjonære er alle SATA-diskene i IDE-mode fra standar av. Der kan jeg heller ikke velge ASHI, kun mulighet for RAID.

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...