myhken Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har testet XP Mode RTM de siste dagene på min Windows 7 Pro 64bit RTM utgave. I starten tenkte jeg at dette var en nokså unyttig funksjon, men ser flere fordeler med metoden, og særlig hvis du har eldre programvare du gjerne vil fortsette å kjøre på Windows 7 også. Eller f.eks programmer som ikke kan kjøres på 64bit versjonen av W7, disse programmene kan du da kjøre via XP mode og de fungerer da som om de var installert i Windows 7. Her kjører jeg Open Office via den virtuelle pcen i XP Mode. Som du kan se kjøres programmet akkurat som om det er installert i Windows 7, men det er det ikke. Her ser du hvordan programmene i XP Mode legger seg på startmenyen i Windows 7, og du kan derfor starte programmene rett derfra, og må ikke gå via den virtuelle pcen for å starte dem. Her er jeg inne på skrivebordet på den virtuelle pcen i XP Mode. Som du kan se kjører den norsk (du kan laste ned andre språk også) XP Pro 32bit SP3 versjon. Du trenger ingen aktivering av XP versjonen. XP versjonen fungerer helt uavhengig av Windows 7, så du må laste ned oppdateringer som normalt i XP også, samt du bør ha et virus program for å være på den sikre siden. XP Mode gir XP versjonen tilgang på alle lokale og nettverksdisker hovedpcen har, så får XP virus, så kan det smitte over på hovedpcen. Les hele testen her: http://samfunn.myhken.com/?p=756 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg regnet egentlig mest med at dette var en gimmick for å lure over XP og Vista brukere til Windows 7. Hvordan er hardware støtten da? Jeg tenker ikke på drivere, for det regner jeg med funker, men som regel pleier Virtual Machine å kjøre på veldig begrenset maskinvare spesifikasjoner (Virtual PC emulerer en Pentium 3 prosessor f.eks.). Hvordan er printer støtte osv.? Har en engang tilgang til USB der? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvordan er hardware støtten da? Jeg tenker ikke på drivere, for det regner jeg med funker, men som regel pleier Virtual Machine å kjøre på veldig begrenset maskinvare spesifikasjoner (Virtual PC emulerer en Pentium 3 prosessor f.eks.).Hvordan er printer støtte osv.? Har en engang tilgang til USB der? Du får full tilgang til alle USB porter etc, så all hardware du har kan du installere drivere til via XP Mode. Og det virker som om Windows Virtual pc nå ikke emulerer ikke CPU lavere enn det du har... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå