Gå til innhold

Rawrite2.exe problemer

Anbefalte innlegg

Hei

Driver med et lite prosjekt md Skolelinux her, og har lastet ned en oppstartsfil til tynneklienter fra www.rom-o-matic.org på en Win98 Laptop som jeg sitter på nå, og der legger jeg filen i katalogen C:Linuxeb.lzdsk

(renamet filen fordi den var så sabla lang), så fyrer jeg opp rawrite2.exe fordi jeg har såvidt skjønt at du må bruke dette for å "skrive" inn filen til en floppydiskett, så står det : -Enter disk image source filename: - Og etter dette så skriver jeg inn stien til der hvior filen ligger altså C:Linuxeb.lzdsk . MEN da får jeg feilmeldingen No such file or directory.

Floppyn er splitter ny fra pakka, og jeg har prøvd flere av dem.

Dette gjør meg sprø....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Driver med et lite prosjekt md Skolelinux her, og har lastet ned en oppstartsfil til tynneklienter fra www.rom-o-matic.org på en Win98 Laptop som jeg sitter på nå, og der legger jeg filen i katalogen C:Linuxeb.lzdsk

(renamet filen fordi den var så sabla lang), så fyrer jeg opp rawrite2.exe fordi jeg har såvidt skjønt at du må bruke dette for å "skrive" inn filen til en floppydiskett, så står det : -Enter disk image source filename: - Og etter dette så skriver jeg inn stien til der hvior filen ligger altså C:Linuxeb.lzdsk . MEN da får jeg feilmeldingen No such file or directory.

Floppyn er splitter ny fra pakka, og jeg har prøvd flere av dem.

Dette gjør meg sprø....

Mulig at den ikke liker images som har mer enn 3 bokstaver etter "."

Lenke til kommentar

Altså, at rawrite2.exe IKKE liker filendelsen?...Men hvis jeg tar bort de siste bokstavene i filnavnet, altså til lzd, forandre jeg ikke da filtypen ?...

Vil den da funke?

Takk for svar ialefall....flere innspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...