Gå til innhold

[Løst]Widows 7 Vs. Widows VISTA...!...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok, tusen takk, da blir det nok en dualboot med XP og VISTA!

Hvordan kom du til den konklusjonen ut i fra svarene her? Windows 7 er så og si like raskt som XP ergo MYE raskere enn Vista.

Har du Windows 7 eller planer om å kjøpe Windows 7, så hadde jeg gjort det om jeg var deg, og KUN kjørt Windows 7 på pcen din, altså ikke dualboot.

Om du TRENGER XP så kan du legge noen kroner mer i Windows 7 Pro utgaven, slik at du får med XP Mode: http://samfunn.myhken.com/?p=756

Lenke til kommentar

hehe, skrev feil, mente dualboot mellom xp og win7=)

Men har tenkt til å skaffe meg Win7 ultimate så da trenger jeg ikke dualboot da? Tøft=)

Da blir det nok bare Win7 da=)

Og igjen TUSEN TAKK!

EDIT: Ett lite spørsmål Kenneth, hva er forskjell på OEM verisjon og fullverisjon?

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar
EDIT: Ett lite spørsmål Kenneth, hva er forskjell på OEM verisjon og fullverisjon?

OEM låser seg til EN pc, altså den du aktiverer den på første gang. Bytter du ut hovedkortet på den pcen, må du i beste fall ringe MS for å aktivere på nytt, i verste fall kjøpe den ny W7 lisens. Samme gjelder jo om du kjøper deg en ny pc.

Fullversjonen lar deg installerer W7 på så mange pcer du vil, men du kan kun ha en aktiv lisens om gangen.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

OEM låser seg til EN pc, altså den du aktiverer den på første gang. Bytter du ut hovedkortet på den pcen, må du i beste fall ringe MS for å aktivere på nytt, i verste fall kjøpe den ny W7 lisens. Samme gjelder jo om du kjøper deg en ny pc.

Fullversjonen lar deg installerer W7 på så mange pcer du vil, men du kan kun ha en aktiv lisens om gangen.

Ok takker så mye=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...