Gå til innhold

Laptop hovedsaklig til skolebruk

Anbefalte innlegg

Heihei!

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en ny laptop, men jeg har ikke hengt helt med på hva som er greia på laptoper i det siste. Hva som er bra/dårlig til forskjellig bruk osv. Har sett en god del på apple laptopene som forøvrig ser utrolig lekre ut, men det som plager meg er at jeg må bort fra windows, så da blir en macbook uaktuelt. (Glad i pent design ja ^^)

- PC-en bør kunne takle enkel spilling (dvs nyere spill på ca middels grafikkinnstillinger).

- Den være slank (har nok bøker i sekken som tar plass). Gjerne pent, minimalistisk design også. :)

- Helst en 15" widescreen siden jeg har sekk som passer til dette formatet allerede.

- Brukbar batterikapasitet (4timer eller mer på strømsparingsmodus).

- Gjerne en støysvak PC også, siden den kommer til å bli brukt under forelesning. Den jeg har nå bråker alt for mye og blir fort varm. (2 år gammel Acer Aspire)

- Pris: Helst under 8000kr.

Kom gjerne med flere forslag! Både over og under 7-8000.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skolepcen vi fikk i VgS var overraskende gode. Holder veldig lenge på batteriet (5t++!) kun 14.1 skjerm, men den er ikke for liten på noen måte. Lager nesten ikke lyd, og koster underkant av 8000.

Dette er en HP Compaq 6530b

Endret av Addyb0y
Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å kjøre windows på en mac, men da mener jeg at litt av poenget med mac er borte...

Ja, er vel egentlig bare designet som appelerer til meg på macbook. Men uansett.

Har sett litt på Asus sin UX serie. Noen som har prøvd disse?

Endret av espen88
Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg ender opp med HP Pavilion DM3 når den kommer ut. Ikke akkurat en super gaming pc, men pen å se på og den virker i det minste grei nok for det den i hovedsak skal brukes til. Skolearbeid og enkel spilling innimellom mens jeg er på farten.

Noen som tror den kan funke til dette bruket? Har også sett litt på HP ProBook 5310M. Men den blir fort litt buisness-aktig igjen :)

Endret av espen88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...