TheyStoleMyName Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei, jeg trenger hjelp med dette: Velge en kjent, historisk person fra det gamle Egypt eller antikken og skrive en innlevering på mellom 2 og 4 sider. Du skal oppgi alle kildene du bruker, og du skal kort vurdere hvor gode de enkelte kildene dine er. Oppgaven skal inneholde tre deler. 1. En kort beskrivelse av den historiske personen (hvem, når, hvor) og hvorfor du valgte han/henne 2. Hvordan denne personen er preget av samtiden sin: Kunne han/hun ha gjort de samme tingene i en annen tid, var det spesielle hendelser som førte til at denne personen er blitt historisk osv. 3. Hvordan denne personen har påvirket historien på kort og lang sikt. Hva skjedde som konsekvens av at denne personen levde? Har vi lært noe av dette, ville histoerien blitt en annen om denne personen ikke hadde levd Takk ;D Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hva spesifikt er det du trenger hjelp til? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Her har du en link til en liste med ord som sikkert kan være nyttige ... Har du tenkt å seile gjennom resten av livet uten å prøve å bruke hodet også? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har en 6'er-oppgave om dette liggende et eller annet sted, men det er nok mye bedre om du skriver den selv, med tanke på eksamen o.l. Velg Keiser Augustus f.eks, det er VELDIG mye interessant innenfor antikken. -Cicero -Greske filosofer -Gaius Julius Caesar -Gaius Julius Caesar Augustus Når det gjelder kilder, ligger det mange skriverier ifra forskjellige universitet (tror jeg) om du bruker google. Ellers kan du gå på biblioteket å finne flerfoldige bøker om emnet. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Det er mange store personer fra antikken (perioden 600 f.Kr - 490 e.Kr tror jeg). Aristoteles, Platon, Sokrates, Tukyudes, Cicero, Cæsar, osvosvosovsovs. Andre åpenbare personer er feks. amerikanske presidenter, krigsstrateger (Napoleon feks.) eller pionéerer. Tipper du også hadde imponert en del om du valgte Obama. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Det er mange store personer fra antikken (perioden 600 f.Kr - 490 e.Kr tror jeg). Aristoteles, Platon, Sokrates, Tukyudes, Cicero, Cæsar, osvosvosovsovs. Andre åpenbare personer er feks. amerikanske presidenter, krigsstrateger (Napoleon feks.) eller pionéerer. Tipper du også hadde imponert en del om du valgte Obama. Så vidt jeg vet var ikke Obama president for noe som helst i antikken eller det gamle Egypt. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Det er mange store personer fra antikken (perioden 600 f.Kr - 490 e.Kr tror jeg). Aristoteles, Platon, Sokrates, Tukyudes, Cicero, Cæsar, osvosvosovsovs. Andre åpenbare personer er feks. amerikanske presidenter, krigsstrateger (Napoleon feks.) eller pionéerer. Tipper du også hadde imponert en del om du valgte Obama. Så vidt jeg vet var ikke Obama president for noe som helst i antikken eller det gamle Egypt. Satt å lurte på om jeg gadd å svare på dette. Du må jo være blind eller dum? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Vel, trådstarter sier ganske klart at det skal være en historisk person fra antikken eller det gamle Egypt. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Vel, trådstarter sier ganske klart at det skal være en historisk person fra antikken eller det gamle Egypt. Det falt meg plutselig inn som lyn fra klar himmel når jeg satt her i ettertiden at han gjorde det ja, jeg må ha lest feil Jeg beklager på det sterkeste, trodde du bare hånet meg, hehe. Beklager. Endret 18. oktober 2009 av Narsissisten Lenke til kommentar
Diskutatoren Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Må være fint å være skoleelev når man bare kan be andre gjøre leksene for seg. Når jeg var ung måtte vi pent gjøre leksene selv, eller banke noen andre hvis de ikke gjorde de for oss. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Må være fint å være skoleelev når man bare kan be andre gjøre leksene for seg. Når jeg var ung måtte vi pent gjøre leksene selv, eller banke noen andre hvis de ikke gjorde de for oss. Ja, men for å ta elevene sin side er jo skolesystemet noe elendig nå for tiden. All ungdom har jo blitt elendige elever fordi de ser på lærdom som noe negativt - en plikt. I dagens skoler lærer man ikke, man prøver å gjøre det så bra som mulig på prøver. Om du hadde sett pensumene osv hadde du nok ledd litt for deg selv. De fleste kapitlene i visse fag er tilegnet 4-5 timer totalt, så skal elevene ha en 2 timers prøve om det som eventuelt blir 50 % av karakteren. Endret 18. oktober 2009 av Narsissisten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå