Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke internett via kabel

Anbefalte innlegg

Heisann, vi sitter på lan og en av oss har et merkelig problem med internettet.

Selv om han sitter med kabel fra pc til switch får han ikke inet. Når vi går inn i nettverks innstillingene står det at både lokal og trådløs tilkobling er deaktivert. Vi prøver å aktivere lokal tilkobling, men da får vi melding om at "Tilkobling mislykkes". Tenkte kanskje at kortet hans var slått ut av slottet det skal stå i under båtturen fra stavanger til haugesund, men i og med at det er integrert i hovedkortet er vel dette lite trolig..

Vi prøvde å bytte kabler. Kabelen han bruker til vanlig virker på alle andre pcer, men her kommer det rare:

Første gang vi byttet om på kablene fikk han internett, men når vi gikk inn i nettverks innstillinger sto det fremdeles at lokal tilkobling var deaktivert. Dum som han var prøvde kompisen min å aktivere selv om han hadde internett, og da forsvant nettet hans igjen.

Noen som har noen tips til hvordan vi kan få fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er fikset. Løsningen var så idiotisk enkel at jeg helt glemte å prøve det før jeg postet. Nye etherenet drivere, og nå funker alt helt fint : D

Beklager at jeg lagde en ny tråd uten å prøve dette først, men får satse på at andre som kanskje får dette problemet kan finne en løsning her =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...