esk Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg lager en bat fil som trenger input fra keybord, hva er letteste løsningen for å få dette til? Lenke til kommentar
sikkert Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Enkleste er vel bare å bruke variablene %1, %2,......%9, hvor det første du skriver inn etter <filnavn>.bat ligger i variabelen %1, det andre i %2 osv. (%0 er selve kommandoen). Er usikker på hvordan dette gjøres hvis du trenger flere opsjoner i inputen (dvs flere enn 9), men er sikkert noen andre som kan dette? Du kan finne mere informasjon om batch programmering bl.a. her: h??p://www.allenware.com/icsw/icswidx.htm#Lesson0 Lenke til kommentar
drahcir Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Du kan bruke noe som heter choice tror jeg. Lenge siden jeg prøvde det, men jeg synes å huske noe om noe slikt. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Dette er dessverre litt off-topic, men la meg: Kan noen fortelle meg hva en .bat-fil er og hva den brukes til? Har nok sett den noen ganger, tror jeg. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Du kan bruke set /p, men det funker ikke på alle versjoner av Windows. Vet ikke når det ble innført, men det skal i alle fall virke på 2k og XP. Eksempel: set /p variabelnavn=spørsmålstekst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå