Gå til innhold

Vil Hovedkortet ta en AMD 940 med Am2+ soclet?


PKcyriuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Kort og enkelt :

Vil Hovedkortet mitt ta en AMD Phenom2 940?

Navnet på Hovedkortet mitt er ALiveNF6P-VSTA (Asrock)

Det står at jeg har AM2+, men på hjemmesiden til Asrock, står det ikke noe om Phenom 2, bare Phenom 1 CPU'er fra AMD.

 

Håper for raske og gode svar :)

Hvis det ikke står i CPU support listen så fungerer det nok dårlig. Har tittet på den hos Asrock og som du sier så står det ingen av Amd sine 45nm prosessorer der. Hverken Athlon 2 eller Phenom 2 støttes.

Lenke til kommentar

aha, så selv om det ikke er samme socket, vil den da altså ikke passe pga. bios.

Dette var veldig synd.

Men et HK som vil være billig, med 2 PCIe x16 slots (til bruk av SLI til 2stk Nvidia 260GTX ) mulighet for 4Gb 1066mhz ram, og samt mulighet for en AMD 940. Noe dere kan anbefale?

Lenke til kommentar
aha, så selv om det ikke er samme socket, vil den da altså ikke passe pga. bios.

Dette var veldig synd.

Men et HK som vil være billig, med 2 PCIe x16 slots (til bruk av SLI til 2stk Nvidia 260GTX ) mulighet for 4Gb 1066mhz ram, og samt mulighet for en AMD 940. Noe dere kan anbefale?

Hva med dette: Asus M4N82 Deluxe

 

Listing i prisguiden: fra 1172,-

 

Test hos techreport.com

 

Nå skrev du billig men det kommer jo litt an på hva som er grensen din.

Lenke til kommentar
aha, så selv om det ikke er samme socket, vil den da altså ikke passe pga. bios.

Dette var veldig synd.

Men et HK som vil være billig, med 2 PCIe x16 slots (til bruk av SLI til 2stk Nvidia 260GTX ) mulighet for 4Gb 1066mhz ram, og samt mulighet for en AMD 940. Noe dere kan anbefale?

Hva med dette: Asus M4N82 Deluxe

 

Listing i prisguiden: fra 1172,-

 

Test hos techreport.com

 

Nå skrev du billig men det kommer jo litt an på hva som er grensen din.

 

Takk :) Jeg åpnet en ny tråd ang PC deler.

Jeg har heller valgt å gå for

Hovedkort: Asus M4A785TD-V EVO

CPU: AMD Phenom II X3 720 Black Edition

 

Selv om jeg er ganske usikker når det kommer til HK alikevel, siden ønsker heller å ha stk. 260GTX OC i SLI, enn det nye 5850 ATI kortet som dem fleste på forumet anbefaler meg.

Saken er den at en kompis av meg selger 2stk. 260GTX OC BE til meg for 2000kr bare. Og jeg kommer ikke til å spille spill som crysis eller noe slikt.

Du kan følge den nye tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1163599&hl=

Lenke til kommentar
aha, så selv om det ikke er samme socket, vil den da altså ikke passe pga. bios.

Dette var veldig synd.

Men et HK som vil være billig, med 2 PCIe x16 slots (til bruk av SLI til 2stk Nvidia 260GTX ) mulighet for 4Gb 1066mhz ram, og samt mulighet for en AMD 940. Noe dere kan anbefale?

Hva med dette: Asus M4N82 Deluxe

 

Listing i prisguiden: fra 1172,-

 

Test hos techreport.com

 

Nå skrev du billig men det kommer jo litt an på hva som er grensen din.

 

Takk :) Jeg åpnet en ny tråd ang PC deler.

Jeg har heller valgt å gå for

Hovedkort: Asus M4A785TD-V EVO

CPU: AMD Phenom II X3 720 Black Edition

 

Selv om jeg er ganske usikker når det kommer til HK alikevel, siden ønsker heller å ha stk. 260GTX OC i SLI, enn det nye 5850 ATI kortet som dem fleste på forumet anbefaler meg.

Saken er den at en kompis av meg selger 2stk. 260GTX OC BE til meg for 2000kr bare. Og jeg kommer ikke til å spille spill som crysis eller noe slikt.

Du kan følge den nye tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1163599&hl=

Prosessoren er bra men du er klar over at hovedkortet du har skrevet over ikke støtter SLI? Det har kun en PCIe x16 port og støtter dermed kun et skjermkort.

Lenke til kommentar

Prosessoren er bra men du er klar over at hovedkortet du har skrevet over ikke støtter SLI? Det har kun en PCIe x16 port og støtter dermed kun et skjermkort.

 

Jepp, er fult klar over det. Tror jeg dropper SLI, og heller kjøper ett 260GTX kort. Jeg kom til å tenke over hva jeg egentlig trenger av PC ytelse, og SLI venter jeg heller med.

:) Jeg kjører jo det meste av spillene mine nå faktisk ganska bra med bare et 9800GT 512mb kort (faktisk)

Fear2 kjøres på medium med 55-60fps, WoW er 60FPS konstant (uten skygge effect). Mirrors edge, Grid går som et skudd og Assasins creed som følgte med kortet. Eneste som trekker meg ned i alle spill, er hovedsakelig Ram og CPU. Så nytt skjermkort nå først, så blir det da Hovedkort, CPU opg RAM etterpå. Jeg får ny 850W PSU iløpet av uka btw :)

Lenke til kommentar
Jepp, er fult klar over det. Tror jeg dropper SLI, og heller kjøper ett 260GTX kort. Jeg kom til å tenke over hva jeg egentlig trenger av PC ytelse, og SLI venter jeg heller med.

:) Jeg kjører jo det meste av spillene mine nå faktisk ganska bra med bare et 9800GT 512mb kort (faktisk)

Fear2 kjøres på medium med 55-60fps, WoW er 60FPS konstant (uten skygge effect). Mirrors edge, Grid går som et skudd og Assasins creed som følgte med kortet. Eneste som trekker meg ned i alle spill, er hovedsakelig Ram og CPU. Så nytt skjermkort nå først, så blir det da Hovedkort, CPU opg RAM etterpå. Jeg får ny 850W PSU iløpet av uka btw :)

Høres ut som en god plan :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jepp, er fult klar over det. Tror jeg dropper SLI, og heller kjøper ett 260GTX kort. Jeg kom til å tenke over hva jeg egentlig trenger av PC ytelse, og SLI venter jeg heller med.

:) Jeg kjører jo det meste av spillene mine nå faktisk ganska bra med bare et 9800GT 512mb kort (faktisk)

Fear2 kjøres på medium med 55-60fps, WoW er 60FPS konstant (uten skygge effect). Mirrors edge, Grid går som et skudd og Assasins creed som følgte med kortet. Eneste som trekker meg ned i alle spill, er hovedsakelig Ram og CPU. Så nytt skjermkort nå først, så blir det da Hovedkort, CPU opg RAM etterpå. Jeg får ny 850W PSU iløpet av uka btw :)

Høres ut som en god plan :thumbup:

 

Synes ikke det høres ut som en god plan. Hvorfor ikke legge i noen kroner til, og gå for et Radeon 5750 med DX11-støtte? Det koster ikke særlig mer enn et mye tregere Geforce-kort.

;-)

Bare et forslag.

 

Mvh

Chiron

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
aha, så selv om det ikke er samme socket, vil den da altså ikke passe pga. bios.

Dette var veldig synd.

Men et HK som vil være billig, med 2 PCIe x16 slots (til bruk av SLI til 2stk Nvidia 260GTX ) mulighet for 4Gb 1066mhz ram, og samt mulighet for en AMD 940. Noe dere kan anbefale?

 

Jo, de fleste, om ikke alle, AM2+ hovedkortene jeg har vært borti takler AM3 cpu'er med en BIOS oppgradering. ;-) Eneste som man må være obs på, er hvor mye effekt cpu'en trekker, og om spenningsregulatorene på HK støtter disse. F.eks er en Phenom første generasjon oppimot 140w ved maks belastning, kanskje mer eller mindre, avhengig av modell.

Men de nyere 45nm Phenom II,Athlon II osv bruker MYE mindre strøm, og man kan sjekke hva den trekker og hva hovedkortete støtter på produsentenes hjemmesider. www.amd.com www.asrock.com(.tw)

 

Vennlig hilsen

chiron

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...