passionpit Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei. Jeg og min samboer flyttet inn i leilighet i juni måned. I annonsen på finn.no stod det tydelig at kabel-tv og internett var inkludert. Kort tid etter at vi var flyttet inn, sa han at vi måtte skaffe oss riks-tv selv, for han syntes det ble så mye styr å ordne med sin egen parabol slik at vi og skulle få se på tv. Nå betaler vi for riks-tv selv. En stund etter fikk vi også koblet oss til internettet hans, men dette er så dårlig at det ikke er brukende engang. Jeg tok det opp med han for noen dager siden, sendte en melding og spurte om det var mulig å dra en ledning ned til oss slik at vi kunne vær på nett. Han har ennå ikke svart på meldingen, og vi begynner å bli ganske lei av at han bare ignorerer oss. Jeg har skolearbeid å levere, og har skrevet melding om det flere ganger før, men han sier bare at det ikke er noe han kan gjøre ifh til det. Han er en veldig slurvete type på 30 år. Da vi ikke har fast adresse her, mottar han strømregningen våres, over EN UKE etterpå kommer han og sier at han fikk strømregningen, og hva den var på. Dette har han gjort alle gangene han har mottatt den. Hvilke rettigheter har vi da ifh til det som stod i annonsen, og hva det er blitt til? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hva står det i kontrakten dere har signert? Hadde dere kjøpt en vare uten kontrakt som ikke var som forventet kunne jeg skjønt ting, men nå avhenger det vel strengt tatt av hva dere har skrevet under på(?). Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Selv om man ikke har permanent adresse et sted man leier (pendlere f eks) er det ingenting som sier at man kan registrere et strømabonnement til seg selv på denne adressen så lenge leiligheten har egen måler. Se etter hva som står i kontrakten din på dette punktet. Om leiligheten har egen måler, ta kontakt med en kraftleverandør og få ordnet opp i dette. Kabel-tv. For de fleste er kabel-tv nettopp det og ikke en slavetilkobling til en parabol. Om det er kontraktsfestet er dette uakseptabelt. Inernett inkludert høres i dette tilfellet ut som en trådløs oppkobling til hans abonnement. Om ISPen tillater dette eller ikke er en sak mellom han og dem, men så lenge det ikke er oppgitt at det skal ha en gitt kapasitet og du faktisk kommer på nett så har han sitt på det tørre. For øvrig er samtaler på tomandshånd langt å foretrekke fremfor telefonsamtaler. Det beste er skriftlig veksel. SMSer er ikke egnet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå