ronron25 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Før jeg kjøpte en cpukjøler i en nettbutikk, ringte jeg og sendte e-post med spørsmål om jeg kunne bruke produktet til mitt hovedkort og sokkel. Det sa nettbutikken at jeg kunne gjøre. Nå har jeg mottatt varen og funnet ut at dette ikke er riktig. Har jeg rett til å kreve at nettbutikken betaler returkonstnadene siden de har feilinformert meg? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er jo bare å sende den tilbake. De fleste butikkene legger ved returskjema i enten via mail eller i pakken du mottar. Hvis ikke, burde det være en et valg på hjemme siden. Du kan jo alltids bare ringe butikken Hvilken kjøler, butikk og HK er det snakk om? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er jo bare å sende den tilbake. De fleste butikkene legger ved returskjema i enten via mail eller i pakken du mottar. Hvis ikke, burde det være en et valg på hjemme siden. Du kan jo alltids bare ringe butikken Hvilken kjøler, butikk og HK er det snakk om? Ja, kjenmner godt til angreretten. Men hvem skal betale for retur av varen når nettbutikken har villedet meg? Corsair H50, LGA 1156. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Vel, sunn fornuft tilsier jo at de skal betale. Jeg ville ringt inn til dem og forklart situasjonen. Om de er en seriøs butikk med god service så tar de selvklart regningn med å få den sendt tilbake. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Vel, sunn fornuft tilsier jo at de skal betale. Jeg ville ringt inn til dem og forklart situasjonen. Om de er en seriøs butikk med god service så tar de selvklart regningn med å få den sendt tilbake. Har sendt e-post og skal ringe dem. Så får vi se hva de velger å gjøre. Er forøvrig enig med deg. En seriøs nettbutikk bør ta ansvar for dette. Men ikke skjønner jeg at de kan si at produktet passer til LGA1156 når det ikke gjør det? Takker alle for responsen ! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Beklager, jeg så ikke at du lurte på fraktkostnadene.. I utgangspunktet trodde jeg at du måtte betale retur, men du får pengene igjen inkl frakt.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Det er her snakk om reklamasjon eller angrerett etter eget valg. Du må velge og må da spesifisere til butikken hva du ønsker. Ved reklamasjon: - Butikken skal betale frakt. - Butikken kan velge å sende et annet produkt som er tilsvarende eller bedre som passer, eller å betale penger tilbake. Du kan ikke kreve å få tilbake penger. Ved angrerett: - Du betaler frakt - Butikken skal betale penger tilbake. Endret 17. oktober 2009 av gxi Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er her snakk om reklamasjon eller angrerett etter eget valg. Du må velge og må da spesifisere til butikken hva du ønsker. Ved reklamasjon: - Butikken skal betale frakt. - Butikken kan velge å sende et annet produkt som er tilsvarende eller bedre som passer, eller å betale penger tilbake. Du kan ikke kreve å få tilbake penger. Ved angrerett: - Du betaler frakt - Butikken skal betale penger tilbake. Bra gxi, sånn er det. Glemte at jeg selvfølgelig kan bruke reklamasjons retten og derfor kan kreve at de betaler for frakt. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Beklager, jeg så ikke at du lurte på fraktkostnadene.. I utgangspunktet trodde jeg at du måtte betale retur, men du får pengene igjen inkl frakt.. No pro, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) jeg kjøpte en cpu-kjøler av Amentio, men før jeg bestilte og betalte, så ringte jeg dem og spurte om kjøleren passet til LGA1156. Jeg sendte også e-post med samme spørsmål. Jeg fikk til svar at det gjorde den, i følge deres leverandør. Etter at jeg mottok varen har jeg funnet ut at produktet ikke har nødvendig tilleggsutstyr slik at jeg ikke kan bruke kjøleren. Det er snakk om en brakett. Amentio informerte ikke meg om dette før jeg kjøpte kjøleren, og nå vil de ikke ta noe ansvar. Jeg vil reklamere, mens Amentio nok bare aksepterer at jeg bruker min angrerett. Det betyr at jeg må betale fraktkostnadene, men jeg mener amentio må gjøre det, siden de har feilinformert meg. Denne e-posten sendte jeg Amentio: "Hei Kan Amentio bekrefte at denne passer til LGA1156? http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36231%3br:pg Mvh XX" Jeg fikk dette svaret: "Hei Jeg paster inn direkte fra vår leverandør: " Monteringskit för Intel LGA775, LGA1366, LGA1156 & AMD AM2, AM3 " Ha en fin dag ! Mvh Amentio.no Norges billigste nettbutikk" Har jeg grunn til å tro noe annet enn at kjøleren jeg har kjøpt har nødvendig utstyr til å kunne brukes til LGA1156? Hvem har rett her egentlig? Endret 20. oktober 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Har du snakket med amentio? Ved bruk av angrerett, så må du betale frakt tilbake (100lapp?) mens du vil få tilbake HELE kjøps summen inkl frakt til deg. Uansett, hva sier amentio? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Har du snakket med amentio? Ved bruk av angrerett, så må du betale frakt tilbake (100lapp?) mens du vil få tilbake HELE kjøps summen inkl frakt til deg. Uansett, hva sier amentio? De sier at jeg må ha/kjøpe en brakett (i tillegg) for å kunne bruke den til 1156, men dette sier de først etter at jeg har kjøpt kjøleren. Men i e-posten fra Amentio står det at det skal følge med monteringskit for 1156. Det ble også sagt til meg over telefonm. Amentio mener dette nå er mitt ansvar. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 I følge den mailen de sente; Monteringskit för Intel LGA775, LGA1366, LGA1156 & AMD AM2, AM3 Så er det ikke tvil om man får inntrykk av at det skal følge med bracket for LGA1156, det at dette er ekstra utstyr skal de opplyse om! Jeg ser her at de opplyser om medfølgende brackets Includes mounting brackets for Intel LGA775 and LGA1366 socket motherboards. Brackets for AMD socket AM2 and AM3 motherboards are available for a nominal shipping and handling charge by contacting Corsair Technical Support. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Nå har Amentio snudd, og opplyser nå på sin webbside at produktet ikke passer til LGA1156. To fornuftige valg. Jeg har fått opplyst fra en relativt sikker kilde at brakett for LGA1156 mest sannsynlig ikke vil bli solgt løst i Norge. "Amentio AS - Norges billigste nettbutikk! Hei For alt vi kunne vite så hadde du allerede kjøpt en slik brakett, men greit nok. Returner varen så vil vi dekke dine utlegg på frakt så får vi saken ut av verden. For å unngå fremtidige misforståelser har vi nå endret på produktbeskrivelsen slik at det ikke skal være noe tvil om hva varen blir levert med. Web: http://www.amentio.no/" Da var den saken løst. Takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg skal nå sende inn mitt HK til amentio. Jeg har opplevd servicen der som ganke bra! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 -1 amento for å komme med dålige unnskyldninger som "For alt vi kunne vite så hadde du allerede kjøpt en slik brakett" Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Enig med KjellV. Amatørmessig mail amentio leverer der, skikkelig furten tone. Denne bransjen er gjennomsyra av useriøse aktører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå