bIsk0p Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei, Jeg er usikker på om dette er rett kategori, men følte dette var den nermeste.. Bare å flytte hvis det er feil! =) Jeg har per dags dato en hovedmaskin som står på loftet med kablet nettverk også har jeg en HTPC i stuen med en litt besjeden USB dongle som ikke gir spesielt god dekning og hastighet. Dette gjør at jeg ikke får sett serier i HD (720p, mkv-filer) over nettverket. Jeg merker også at kapasiteten på nettverket blir veldig redusert når jeg holder på med overføring. Jeg trenger derfor et program som kopierer innholdet av en mappe (helst med muligheten for spesifisering av filtype) som startes på et gitt tidspunkt. Det skal også være så smart at det ikke prøver å kopiere samme filer flere gang, kun nye. På forhånd takk - bIsk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er bare å lage en bat-fil med xcopy kommandoen og bruke Scheduled Tasks for å spesifisere klokkeslett etc. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvis du velger å løse dette med en .bat-fil, noe som skal være mulig uten for mye slit, så anbefaler jeg å opprette en tråd hvor folk kan hjelpe deg her Kunne forsåvidt flyttet denne tråden dit, men tror nok det skal være mulig å løse med eksisterende programvare for det du ber om er i bunn og grunn et godt backup-program som kan ta backup over nettverket. Cobian Backup burde klare den biffen. Hverken programmet eller nettsiden ser veldig proft ut, men det enkleste er ofte det beste. Bruker det selv til all backup og funker veldig bra! Det gjør akkurat det jeg vil det skal gjøre, hverken mer eller mindre Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg skal se nermere på xcopy commanden. Jeg fant et Linksys N-draft PCi kort med krafig antenne, så nå kjører 720p uten problemer! Selv om det virker nå, tror jeg at jeg skal sette opp noe som overfører filer slik at de er på maskinen (hvis den andre skulle være skrudd av o.l.) Greit å ha på maskinen det skal spilles av på =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå