hellacopters Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei, Har kjørt telemark noen år nå og vurderer å kjøpe nye ski. Har nå Salomon Scream 191 med Rottefella chili. Skiene er ca 7 år gamle. Jeg har bare stått noen få ganger per år så jeg er absolutt ikke utlært Kjører mye i stor hastighet og lange svinger, men kunne nå tenke meg ski med litt mindre svingradius og kanskje en tanke kortere. Jeg kjører stort sett kun i bakken. Har fått et bra tilbud på Rossignol B78, 182cm, ubrukte men fjorårets modell, 2000,- uten binding. Ser at Conrad har bra pris på Salomon Lord. Salomon skiene er vel noe fetere? Hva bør jeg velge, og hvilke bindinger er å anbefale? Er Völkl AC-T en bra bakkeski? Vurderer å sette over de godt brukte chili bindingene, eller bør jeg anskaffe nye bindinger også, og i såfall hvilke? Jeg er forøvrig 187cm og veier ca 75kg. På forhånd takk Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvis du kjører som du sier i stor hastighet og lange svinger ville jeg på det sterkeste vurdert rottefella NTN. Gir deg helt ekstremt mye kantkontroll på skiene og du kan dra på mye mer enn du er vant til. Blir fort dyrt i og med at du må bytte støvler også. Les litt i Telemarkstråden så får du nok svar på litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå