Gå til innhold

[Løst]Hvordan bli kvitt "Change theme to improve performance" - melding

Anbefalte innlegg

Første gang jeg starter Resident Evil 5 etter en omstart, henger alltid spillet seg etter ca 1 minutt, og det kommer en melding som spør om jeg vil slå av AERO for å bedre ytelsen. Man kan da velge å beholde AERO, og ikke bli spurt igjen. Dette fungerer fint helt til neste gang man omstarter maskinen - da skjer det samme igjen. Er det noen som vet hvordan man kan disable denne meldingen? :)

Mvh Jultomten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første gang jeg starter Resident Evil 5 etter en omstart, henger alltid spillet seg etter ca 1 minutt, og det kommer en melding som spør om jeg vil slå av AERO for å bedre ytelsen. Man kan da velge å beholde AERO, og ikke bli spurt igjen. Dette fungerer fint helt til neste gang man omstarter maskinen - da skjer det samme igjen. Er det noen som vet hvordan man kan disable denne meldingen? :)

Mvh Jultomten

Bump! Ingen som har vært i samme sitasjon og funnet en løsning? :)

Lenke til kommentar

Har ikke dette spillet selv , men etter tråkling på noen internett forumer , er dette anbefalt , spesielt om man har ATI 48XX kort.

Om du har et directx10 kapabelt kort , prøv å kjør spillet i DX9 modus istedet for DX10.

Disable meldingen fra DWM om at du har lav system ytelse vet jeg ikke om du kan få disablet.

Men om AERO bremser ned RE5 for deg - anbefaler jeg deg å lage to snarveier på skrivebordet kalt AERO-off og AERO-on.

Slå av AERO før du starter spillet og slå AERO på igjen når du er ferdig med det.

Her ligger en oppskrift på AERO av/på snarveier (funker med Win7):

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vis...rency-in-vista/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...