Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Brannslukningspulver og klær!

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktige tråden, men hele rommet mitt er fylt med brannslukningsapparat pulver.. vandaler som midt på natta tok slangen inn gjennom det åpne vinduet mitt og fyrte løs! Mye av klærne mine er dekt av det hvite pulveret.. er klærne ødelagt? hva skal jeg gjøre med de tingene som det er masse hvitt pulver på? hhåper noen kan svare..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Det betyr at elektronikken din blir ødelagt, dvs alt som har vært i kontakt med pulveret.. som stereo, TV'er, data osv..

Litt om korrosjon her..

EDIT: man sier også når det kommer til pulver så koster det ca 10000kr i sanering pr sekund apparatet har vært i bruk, feks 6 sekunder x 10000kr = 60000kr.

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, sjekk med (innbo)forsikringsselskapet. Det kan hende de både kan tilby skadebegrensning og -erstatning. Går fort å finne ut av i alle fall! Dessuten er det greit å få registrert skaden om/når det oppstår problemer i etterkant med elektrisk utstyr som har kommet i kontakt med pulveret.

Edit: Fjernet unødvendig sitat

Endret av RVF
Lenke til kommentar

1. Anmeld det.

2. Ta kontakt med forsikringsselskapet.

Det er et helvete å få rydda opp i. En støvsuger vil tette seg hvert sekund pga det fine pulveret, og det er ikke bare å vaske det heller.

Det er en ufattelig stor jobb å rydde opp etter en sånn "fantestrek" så det er på tide å lære de som brukte det hvor dyrt det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...