Liverbirds Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Vet ikke om dette er riktige tråden, men hele rommet mitt er fylt med brannslukningsapparat pulver.. vandaler som midt på natta tok slangen inn gjennom det åpne vinduet mitt og fyrte løs! Mye av klærne mine er dekt av det hvite pulveret.. er klærne ødelagt? hva skal jeg gjøre med de tingene som det er masse hvitt pulver på? hhåper noen kan svare.. Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Stygginger ass! Men du må jo nesten bare rydde opp alt, og børste det av klærne, så ser du jo om det er ødelagt eller ikke. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det største problemet ditt er ikke klærne men alt du har av elektroniske omponenter i rommet. Pulveret vil etterhvert korrodere elektronikken så dette vil fort bli en dyr affære. Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Bruk trykkluft så fort som mulig på de elektroniske du har så fort som mulig. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Innboforsikring er jo verdt å ringe, for å høre om de evt kan tilby noen form for skadebegrensning eller erstatning. Lenke til kommentar
Liverbirds Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Det største problemet ditt er ikke klærne men alt du har av elektroniske omponenter i rommet.Pulveret vil etterhvert korrodere elektronikken så dette vil fort bli en dyr affære. Ok, har et anlegg og en tv der :S hva vil det si at pulveret korroderer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Det betyr at elektronikken din blir ødelagt, dvs alt som har vært i kontakt med pulveret.. som stereo, TV'er, data osv.. Litt om korrosjon her.. EDIT: man sier også når det kommer til pulver så koster det ca 10000kr i sanering pr sekund apparatet har vært i bruk, feks 6 sekunder x 10000kr = 60000kr. Endret 17. oktober 2009 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Som nevnt tidligere, sjekk med (innbo)forsikringsselskapet. Det kan hende de både kan tilby skadebegrensning og -erstatning. Går fort å finne ut av i alle fall! Dessuten er det greit å få registrert skaden om/når det oppstår problemer i etterkant med elektrisk utstyr som har kommet i kontakt med pulveret. Edit: Fjernet unødvendig sitat Endret 18. oktober 2009 av RVF Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 1. Anmeld det. 2. Ta kontakt med forsikringsselskapet. Det er et helvete å få rydda opp i. En støvsuger vil tette seg hvert sekund pga det fine pulveret, og det er ikke bare å vaske det heller. Det er en ufattelig stor jobb å rydde opp etter en sånn "fantestrek" så det er på tide å lære de som brukte det hvor dyrt det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå