Skinkestek Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Noen som vet noe? Har prøvd å google det, og da kom jeg frem til at det var ifra Fauvismen. Eller er det modernismen, ekspresjonisme e.l? Endret 17. oktober 2009 av Disaffekted Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Fauvisme stemmer – men det er jo voldsomt presist (og smalt), såvidt jeg husker hadde ikke de gutta mer enn tre utstillinger. Fauvisme blir vanligvis sett på enten som post-impresjonisme (van Gogh dro impresjonismen litt videre, Fauvisme var hakket mindre nøye på realistiske verdier enn ham igjen) eller en form for ekspresjonisme. Jeg er knapt noen kunsthistoriker, men har alltid syntes at ekspresjonisme-merkelappen gir god mening. Men det er jo bare ut fra mine enkle opplevelser på noen gallerier her og der. http://en.wikipedia.org/wiki/Henri_Matisse Lenke til kommentar
Skinkestek Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Takk for svar Endret 18. oktober 2009 av Disaffekted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå