MrAvionics Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei har aldri sett nytten i og oppdatere windows. Men nå lurer jeg på hva det hjelper for, noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nytten? Snakker du om automatiske oppdateringer gjennom Windows Update? I så fall er det for å lukke sikkerhetshol så PC-en din blir tryggare. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Ok, men er det helt nødvendig å oppdatere med alle oppdateringene? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er ingen som arresterer deg om du lar være, men PC-en din er meir utsatt enn det som er nødvendig. Om du då får virus og sprer dette til andre via e-post så er jo det litt uheldig. Om du ikkje har ein einaste oppdatering tar det kanskje litt tid å få alt oppdatert, men det er jo i hovudsak ein prosess som går av seg sjølv. Kva er grunnen til at du ikkje vil oppdatere? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 nei for før så oppdaterte jeg ikke for det at jeg kun bruke mobilt bredbånd fra Telenor og da hadde vi en grense på 5 GB nedlasting.. per måned.. og vi er 3 som deler på det. Nå har jeg fra Chess og da har jeg ikke nedlastingsgrense men jeg formaterer og installerer windows på nytt ganske ofte [mye oftere en nødvendig egentlig=)] Og da er det jo så mye jeg må oppdatere hele tiden... Det er egentlig grunnen=) Lenke til kommentar
sissluss Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Btw.. har et spm i samme klasse.. kjøpte pc av en dude.. eller jeg bytta en projector i en pc.. så ba jeg han om at han ikke trengte formatere å slikt.. er jente å ikke akuratt så pcvant at det utgjør noe =P men denne pcen har opdateringer til XP hele tiden.. 1 gang til dagen slår den seg av å på.. rett etter den har installert den nye så popper det opp at det er flere.. kan det være at han bare har skippa opdateringene? å at jeg da får alle? eller er noe galt her? Endret 23. oktober 2009 av sissluss Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Til sissluss: Du bør starte din egen tråd og ikke stjel andres. Samtidig bør du forklare deg bedre. Utsagn som "bytta en projector i en pc" er totalt uforståelige. Til trådstarter: Oppdatering av operativsystem tetter sikkerhetshull i selve operativsystemet samt retter andre feil som måtte være der. For XP er det mange oppdateringer som har kommet. Start med Servicepack 3 (den inneholder alle korreksjoner som har kommet tidligere). Fortsett deretter med de oppdateringer som har kommet i etterkant av SP3. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Oppdatering av operativsystem tetter sikkerhetshull i selve operativsystemet samt retter andre feil som måtte være der. For XP er det mange oppdateringer som har kommet. Start med Servicepack 3 (den inneholder alle korreksjoner som har kommet tidligere). Fortsett deretter med de oppdateringer som har kommet i etterkant av SP3. Ok, Jeg har Sp3 ferdig installert på windows cd-en=) Så det er anbefalt å ha på automatiske oppdateringer? Lenke til kommentar
sissluss Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) sorri var snakk om et kjappt spm. ikke noe stjeling.. men jeg fortsetter bare å opdatere jeg.. å det anbefaler jeg på det sterkeste at TS og gjør =) Endret 17. oktober 2009 av sissluss Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Oppdatering av operativsystem tetter sikkerhetshull i selve operativsystemet samt retter andre feil som måtte være der. For XP er det mange oppdateringer som har kommet. Start med Servicepack 3 (den inneholder alle korreksjoner som har kommet tidligere). Fortsett deretter med de oppdateringer som har kommet i etterkant av SP3. Ok, Jeg har Sp3 ferdig installert på windows cd-en=) Så det er anbefalt å ha på automatiske oppdateringer? JA! La PC-en laste ned og installere heile rukkelet sjølv. Så lenge du har breidband betyr det vel ingenting? Om du har ein Windows-CD med SP3 kan det vel umogeleg være så mange oppdateringer som trengs. Du bør kanskje revurdere PC-bruken din om du må formatere den til stadighet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Hehe, mulig at jeg må revurdere pcbruken ja=) Men takk da=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå