Condis Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hei, Jeg har ikke betalt omregistreringsavgiften på min bil og kjøpte den for under en månde siden, jeg har derav ikke fått noe nytt vognkort eller lignende. Kan jeg søke opp nødvendig informasjon ut av reg.nr og fylle dette inn i en gammeldags salgsmelding samt underskrive begge parter og levere dette hos biltilsynet? Eller forlanger biltilsynet at jeg betaler omreg før jeg selger den videre? Jeg vil jo hellst unngå omregavgiften om det er mulig da:-) Mange takk for gode svar Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Det er fritak fra omregistreringsavgift i 3 måneder etter siste omregistrering. Det betyr at du må betale, men det må ikke betales ny omregistreringsavgift dersom du nå omregistrerer den igjen. Virker for meg som at du ikke har fått bilen omregistrert enda, noe som betyr at du ikke offisielt sett eier bilen, og forrige eier må derfor omregistrere den før du kan omregistrere den igjen, evt må forrige eier direkte omregistrere den til ny eier. Man får vel ikke omregistrert en bil uten å betale omregistreringsavgiften først, og det tar ikke en måned å få sendt nytt vognkort. Endret 17. oktober 2009 av gxi Lenke til kommentar
Condis Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Ok, jeg forstår:) Det var igrunn som jeg tenkte. Takk for at du tok deg tiden å svare:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå