Bone Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Heisann! Har hatt et Nikon Coolpix S50 kamera.. det har det vært problemer med, og i dag fikk jeg hevet kjøpet hos Elkjøp.. Kjøpte i stedet Sony DSC-W270, men er ikke helt fornøyd.. Jeg ga ca 2700,- kroner for kameraet. Men, etter søk i prisguiden, så kommer kun Pixmania opp med det kameraet, men ca til nærmere 2000,- kroner.. Er 2700-2800 altfor høy pris for kameraet? Men, testet det litt i dag / kveld.. innendørs.. men, synes ikke bildene ble så bra! Syntes de ble litt kornete, selv med blitz, og på et par var det "lag" (? ..det heter vel noe annet på fotofagspråket, ..ghost, kanskje?), også med blitz.. Så synes jeg også det var litt for "enkelt", at det var veldig få egne innstillinger man kunne gjøre selv.. eller det var en del innstillinger som var "låst" i diverse moduser.. Slik som når jeg har på "grønn" (altså den "auto-everything"), så er jeg vant med at man likevel har noen valg, men her kunne jeg f.eks ikke velge macro selv, for det var låst, osv.. flere sånne smågreier! Kameraet er kjøpt fordi jeg ønsker å ha et kamera som jeg "har i lommen", og kan ta med hit og dit.. som er lett.. så, det er klart at jeg ikke forventer noe "superkamera", men jeg er noe skuffet i forhold til Coolpix-en, foreløpig.. Så, lurte på om noen av dere andre har hørt noe, eller har noen formeninger om kameraet? Både gode, og dårlige som støtter oppunder.. Alternativer til et slikt kamera? Takker så meget for tilbakemeldinger! Endret 17. oktober 2009 av Bone Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ser ikke ut som den kommer så godt ut i tester. Hadde heller prøvd Fujifilm F70/F200EXR, eller dersom pengene strekker til; Canon S90. Alle har relativt store sensorer som gir bedre bilderesultat i mange situasjoner. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Takk for svar! Nei, jeg dro og byttet den med en gang.. fyren på Elkjøp sa at det var dette kameraet av "de små" som hadde best bildekvalitet.. jeg håper virkelig ikke det, for å si det sånn! Dro, byttet ut alt, og gikk for Nikon D90! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå