knuterik91 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Heisann ! Har en peugoet 307 sw 1.6 liter Hdi, 2004 modell . Klarte å rygge i en lav grunnmur, så baksjermen knakk. Skjekket på mekonomen hva prisen var for en slik baksjerm, men de hadde ikke oppgitt noe pris. Tenkte jeg skulle høre med bertel O. steen hva de tar for en slik jobb, men har lest at de er veldig dyre!! Men spørsmålet mitt er om dere vet om noen verksteder som kan fikse dette rimelig ? eventuelt ca kostnader på en slik jobb? Kan laste opp et bilde av skaden imorra når det er lyst ute - Knut Erik Edit: endret tittel Endret 23. oktober 2009 av knuterik91 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 På de fleste biler er jo bakskjermen endel av karosseriet og må skjæres løs og en ny må sveises fast, slikt blir for dyrt. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 På de fleste biler er jo bakskjermen endel av karosseriet og må skjæres løs og en ny må sveises fast, slikt blir for dyrt. Hvor bor du? Kjenner to dyktige karroseiarbeidere i Fredrikstad. Ikke sikker at de bytter skjermen men retter opp. Jeg har sett ganske håpløse biler der de hav brukt minimalt med nye deler. Lenke til kommentar
knuterik91 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Her ser du skaden. Jeg bor i oslo Lenke til kommentar
Rick Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Her er bytte av støtfanger, ikke bakskjerm Lett jobb, blir vel å koste rundt 5-8 tusenlapper hos ett verksted. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Tror det har vært en misforståelse her. Trådstarteren mente støtfanger men skrev bakskjerm. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Om fangern må byttes så blir det vel ca 8000kr for alt. Ser det er en liten skade på bakluka og, det kan blir litt der og. Blir ikke så veldig mye billigere å sveise (plastsveise altså) fangern, da den ikke er så dyr. Det er omlakkeringa og av/påmointering som koster, samt at å sveise den vil det påløpe atbeidstimer. Ser også at du har ryggesensor, og kan hende du må bytte noen skadde deler der og. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ser også at du har ryggesensor, og kan hende du må bytte noen skadde deler der og. Siden jeg ikke har ryggesensor; merket ikke trådstarter at noe hylte når du rygget ? Lenke til kommentar
Rick Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ser også at du har ryggesensor, og kan hende du må bytte noen skadde deler der og. Siden jeg ikke har ryggesensor; merket ikke trådstarter at noe hylte når du rygget ? Han skriver for det første lav grunnmur, og for det andre ser det veldig ut som om skaden på fangeren kom først helt nederst. Så jeg tipper at det ikke kom ett pip fra ryggesensoren pga grunnmuren var lavere så den er Lenke til kommentar
Indian Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Røsnæs Bilopphoggeri i Halden vil ha brukt fanger til deg. Er du heldig, i samme farge. vennlige mennesker som jobber der og de demonterer for deg om du spør. De har for det meste nyere biler. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Han skriver for det første lav grunnmur, og for det andre ser det veldig ut som om skaden på fangeren kom først helt nederst. Så jeg tipper at det ikke kom ett pip fra ryggesensoren pga grunnmuren var lavere så den er Altså er ryggsensorer falsk trygghet ? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ikke nødvendigvis en falsk trygghet, men du MÅ holde øya åpne når du rygger i alle tilfeller. Mener det var en sak om dette på nettet eller på TV her for noen uker siden. Lenke til kommentar
knuterik91 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Ryggesensoren pep ikke, og jeg så ikke den jævla grunnmuren før det ble bråstopp. Men ryggesenoren ble heldigvis ikke ødelagt siden nå piper den konstant på skaden Men tror kanskje jeg tar det på forsikringa, må bare få taksert skaden. Lenke til kommentar
Virion Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Dette er hvorfor jeg er glad i min gammle 405 T16. Knekt fanger? 4 bolter av og på med ny fra Veng. Gjelder foran og bak. Nå tildags må man jo bytte karosseriet på hele bilen for en liten sprekk. Nå er det bare damen som har knekt fangere da, etter at hu fikk egen bil så har den blitt billigere i drift . Endret 24. oktober 2009 av Virion Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Dette er hvorfor jeg er glad i min gammle 405 T16. Knekt fanger? 4 bolter av og på med ny fra Veng. Gjelder foran og bak. Nå tildags må man jo bytte karosseriet på hele bilen for en liten sprekk. Nå er det bare damen som har knekt fangere da, etter at hu fikk egen bil så har den blitt billigere i drift . Ja, det er noe forbanna tull at støtfanger endret sin oppgave fra å faktisk være støtfanger til pyntelist. Svær gummilist alla radiobiler hadde i grunn vært tingen med en standarisert høyde. Da hadde vi hatt slutt på mye småskader ved parkeringsplasser osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå