RamGuy Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei, Nå er det på høy tid å anskaffe seg en ny og skikkelig seng tenkte jeg, og jeg har sett litt på Tempur senger? Har så vidt prøve ligget noen Tempur modeller hos noen møbelforhandlere, og første inntrykket var at det er HELT annen opplevelse og en direkte merkelig følelse, men samtidig utrolig behagelig og komfortabelt å ligge i en Tempur seng, og etter mye om og men så tror jeg kanskje vi skal satse på en Tempur seng, om ingen har noen sterke formeninger og argumenter i mot dette valget? Hele greia og opplegget med Tempur sengene er jo dette som jeg så fint kaller "Tempur innleggene", altså dette stoffet (om vi skal kalle det det) som madrassene er bygget opp av som former seg etter kroppen, i min bok har alt som faller innunder følelsen av at det former seg etter hvordan trykket er på stoffet blitt "Tempur" i min bok. Og da er jeg det store spørsmålet, hvor stor forskjell er det på de forskjellige Tempur seriene? I hovedsak så har jeg sett på de tre forskjellige som ligger på Allindra.no, som ser ut til å ha best priser på Tempur senger i Norge? Det er seriene; Zen, Premium og Signature. Utifra hva jeg kan se ved første øyekast (uten at jeg er noen sengeekspert) er: Zen: - 12 cm høyelastisk madrass + 7cm Tempur overmadrass Premium: - 15 cm TEMPUR kombinasjonmadrass + 3,5cm Tempur overmadrass Signature: - 20 cm TEMPUR kombinasjonmadrass + 3,5cm Tempur overmadrass Altså, jo mer du betaler jo tykkere seng får du? For meg virker spesielt de to dyreste, Premium og Signature slående like, de har begge en Tempur kombinasjonmadrass i bunn og samme 3,5cm Tempur overmadrassen på toppen. Stiller store spørsmålstegn om jeg vil merke noe større til at den nederste madrassen er "kun" 15cm kontra 20cm? Den billigste skiller seg litt mer ut, ettersom det ikke er noen "Tempur kombinasjonmadrass" overhode, "bare" en høyelastisk 12cm madrass og en mye tykkere 7cm Tempur overmadrass? Det inntrykket jeg har fått av Tempur, er at det er overmadrassen som gjør underverkene, det føles hvert fall sånn. Har en kollega som bare har kjøpt en Tempur overmadrass og kastet den over senga si med helt vanlig svanemadrass og han er storfornøyd med og er nokså overbevist om at en egen Tempur seng med medfølgende Tempur kombinasjonmadrass ville gjort noen voldsom stor forskjell? Det blir jo noen pris forskjeller på de forskjellige løsningene, og det jeg forsøker da er å finne ut hva som er den mest lønnsomme løsningen, den dyreste løsningen vil sikkert også gi teoretisk best resultat, men om jeg faktisk ikke vil oppleve noen reelle / praktiske forskjeller på Signature og Premium, så ser jeg heller ingen grunn til å betale mer for det dyreste. Her er en kort pris oversikt (rangert fra billigst til dyrest): - Kun overmadrass, 8'995kr (denne er 7cm) - Kun kombinasjonmadrass, 12'995kr (denne er 15cm) - Kun kombinasjonmadrass, 14'995kr (denne er 20cm) - Tempur Zen Seng, 17'190kr - Tempur Premium Seng, 20'995kr - Tempur Signature Seng, 22,895kr En annen løsning kan også være det å kjøpe en overmadrass til å starte med og heller spe på med en kombinasjonmadrass senere om jeg ønsker det? Totalprisen for en 15cm kombimadrass + overmadrass = 21'990kr, dette tilsvarer jo på mange måter en Premium Seng? Og det er bare tusenlappen dyrere enn å gå rett på en Premium løsning? Om det da ikke fungerer dårlig i og med at overmadrassen da blir 7cm og ikke 3,5cm? Er kanskje en grunn til at disse sengene med kombimadrasser under bare har en tynn overmadrass på toppen? Bare kom med kreative forslag, tilbakemeldinger osv..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå