Sk!ppy Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei. Enkelt spørsmål. skal installere en debian server - før har jeg bare brukt terminal, uten noe form for GUI. men burde jeg egentlig installere såkalt "Desktop inviroment"? jeg kommer til dette valget om ca 5 min. kjappe svar ønskes. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Nei, du tjener ingeting på dette. Du kan altids ha et for å starte en nettleser sammen med xterm, men du vil i de fleste tilfeller ikke trenger dette. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 installerte det jeg.. gjort er gjort... Regner med at godaddy er fint sted å bestille kun domene, for å redicte til serveren? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvis du bare benytter deg av domeneregistrering, så bør du også sørge for at du kan sette TTL-verdien på DNS-sonen. Unntaket er hvis IP-adressen - til serveren din - er statisk. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Overflødig for servere synes jeg, da disse sjelden har skjerm tilkoblet. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 jeg har koblet dyndns.com opp til ruteren og har da en adresse som funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå