bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har erfart at Jesus Kristus ikke har kommet tilbake. Han åpenbarte seg for meg personlig og fortalte meg at han ikke hadde kommet tilbake enda, men at han kommer senere. Han ba meg være hans redskap for å bringe dette budskapet videre, spesielt til deg, IHS, som han nevnte med navn. Derfor vet jeg at du tar feil. Du lever i en villfarelse, som et lam som har kommet bort fra flokken, men det er enda tid til å vende om og se lyset. Dette sa Herren til meg, og jeg kan ikke trekke Herrens egne ord i tvil. Han sa mye mer også, men jeg vet ikke hvor mye verden er klar for å få vite. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Veldig morsom Kalahari Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Like morsom som deg faktisk.... Den ene påstanden er like mye verdt som den andre IHS... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Like morsom som deg faktisk.... Den ene påstanden er like mye verdt som den andre IHS... En persons påstand er like mye verdt som over to milliarder personers uttalelser ? Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Synes det er litt morsomt at du tror at en ubegrunnet påstand får mer vekt av at flere mennesker uttaler den. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Like morsom som deg faktisk.... Den ene påstanden er like mye verdt som den andre IHS... En persons påstand er like mye verdt som over to milliarder personers uttalelser ? Det er fremdeles bare PÅSTANDER IHS... Altså er den ene påstanden like mye verdt som den andre... For ikke å snakke om at vi med påstander som ikke kan backes opp med bevis med letthet kan avfeie de uten bevis også... Litt viktig at du forsøker å huske det, for det er samme om det står 50 milliarder mennesker å påstår noe, det gjør det ikke mer sant for det!! Ting blir altså ikke mer sant selv om mange påstår en ting! Endret 16. november 2009 av RWS Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Like morsom som deg faktisk.... Den ene påstanden er like mye verdt som den andre IHS... En persons påstand er like mye verdt som over to milliarder personers uttalelser ? 1. (som allerede nevnt) Antallet personer som godtar/hevder en gitt påstand er irrelevant når det ikke finnes uavhengig underbyggelse for denne påstanden. F.eks. er ikke den faktiske sannheten om mennesker har vært på månen være påvirket i det heletatt av at et gitt antall mennesker (uten underbyggelse, eller missforstått underbyggelse) tror det ikke har skjedd, selv om dette skulle være 3,45 milliarder mennesker. 2. Jeg reagerer veldig på at du bruker estimatet 2 milliarger mennesker som kristende, når du i en annen tråd har uttalt at du ikke regner folk som ikke følger din trosretning innenfor kristendommen som kristene. Du kan i så fall bare bruke det antallet som du vet deler akkurat din retning. Siden de aller fleste har sin spesielle og unike oppfatning av kristendommen, så er sannsynligheten rimlig stor for at det egentlig antallet du kan snakke om er akkurat lik 1. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jesus Kristus har ikke forlengst kommet til de kristne eller noen andre. Slik er det med den saken. Hva får deg til å tro det ? Det viktigste her er vel om du kan si oss det motsatte. Med dine egne ord uten misjonering og henvisninger til bibelen. Hva er galt med kilde henvisning ? Er da ikke en kildehenvisning noe man bruker for å underbygge egne meninger og tekster? Det anbefales også at kildehenvisninger kun brukes i mindre omfang. Det er også akseptert at opplysninger som er allmenn kjent ikke trenger henvise til kilden hele tiden. Det du viser til er kun utdrag fra en eventyrbok eller linker på nett som gjentas og gjentas uten ende. Dette er ikke en underbygning av egne dokumentasjon eller tekster og dermed heller ingen kildehenvisning. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Like morsom som deg faktisk.... Den ene påstanden er like mye verdt som den andre IHS... En persons påstand er like mye verdt som over to milliarder personers uttalelser ? Jeg reagerer veldig på at du bruker estimatet 2 milliarder mennesker som kristende, når du i en annen tråd har uttalt at du ikke regner folk som ikke følger din trosretning innenfor kristendommen som kristene. Du kan i så fall bare bruke det antallet som du vet deler akkurat din retning. Siden de aller fleste har sin spesielle og unike oppfatning av kristendommen, så er sannsynligheten rimlig stor for at det egentlig antallet du kan snakke om er akkurat lik 1. Tror du 2 milliarder kristne har 2 milliarder unike oppfatninger av kristendommen ? Hvordan forklarer du da at de alle fks. tror på Jesu Kristi oppstandelse fra de døde ? Antallet er nok større en 1. Endret 16. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Tror du 2 milliarder kristne har 2 milliarder unike oppfatninger av kristendommen ? For å være pirkete, -Ja. Men vi kan gjerne dele det opp i grener for å være real. Hvordan forklarer du da at de alle fks. tror på Jesu Kristi oppstandelse fra de døde ? Islam er den mest voksende religionen Hvordan forklarer du det Den universalkristne bevegelsens utbredelse skyldes uavkortet romerenes gjennerobring av tidligere okkuperte landområder++, og dette burde ikke være så ukjent for de fleste. Det sies at Konstantin så et kors av lys på himmelen og ordene «ved dette tegn skal du seire». Konstantin var hedensk fra fødselen av. Han ofret først til Mars, som naturlig var for en soldat, men gikk etterhvert over til Apollon i skikkelse av Sol Invictus, den ubeseirede sol. Aurelian hadde en tilsvarende historie før Konstantin, men hans åpenbaring var Sol Invictus. Begge var gudeskikkelser som skulle benyttes i massiv krigføring og erobring. Endret 17. november 2009 av analkløe Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Like morsom som deg faktisk.... Den ene påstanden er like mye verdt som den andre IHS... En persons påstand er like mye verdt som over to milliarder personers uttalelser ? Jeg reagerer veldig på at du bruker estimatet 2 milliarder mennesker som kristende, når du i en annen tråd har uttalt at du ikke regner folk som ikke følger din trosretning innenfor kristendommen som kristene. Du kan i så fall bare bruke det antallet som du vet deler akkurat din retning. Siden de aller fleste har sin spesielle og unike oppfatning av kristendommen, så er sannsynligheten rimlig stor for at det egentlig antallet du kan snakke om er akkurat lik 1. Tror du 2 milliarder kristne har 2 milliarder unike oppfatninger av kristendommen ? Hvordan forklarer du da at de alle fks. tror på Jesu Kristi oppstandelse fra de døde ? Antallet er nok større en 1. Ja, det tror jeg. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal forklare hvorfor alle tror på et gitt event, da det bare kreves et eneste avvik for å si at to personer ikke tror på den samme guden/har den samme religionen. F.eks. Hvis kristen1 tror gud hater homofile, og kristen2 ikke tror gud hater homofile, så tror de ikke på den samme guden. Men det kan godt hende at antallet er større enn 1, men det spiller ingen rolle i forhold til poenget mitt, som var at jeg synes det blir feil av deg å bruke 2 milliarder som et tall for antallet kristene, når du ikke (som du selv sier i en annen tråd) annerkjenner at de fleste av dem som kristene (34999 av de 35000 ulike retningene, bare for å bruke de tallene du kommenterte, men vi kunne jo delt opp finere enn dette om vi ville). Er du enig, eller uenig i dette (ønsker en god begrunnelse dersom du er uenig)? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Det er som sagt tre "Hovedretninger Katolisisme - Ortodoks kristendom - Protestantisme" som utgjør 2 milliarder kristne. De 35 000 falske profetene og deres tilhengere som RWS snakker om er uinteresante falske kristne. Et par millioner til eller ifra spiller ingen rolle for 2 milliarder kristne. Endret 17. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det er som sagt tre "Hovedretninger Katolisisme - Ortodoks kristendom - Protestantisme" som utgjør 2 milliarder kristne. De 35 000 falske profetene og deres tilhengere som RWS snakker om er uinteresante falske kristne. Et par millioner til eller ifra spiller ingen rolle for 2 milliarder kristne. Og du sier dermed at alle disse 2 milliardene som angivlig følger disse retningene er ekte kristene, på tross av deres mange uenigheter, etter dine standarder? Dvs, hvis vi tar fram et medlem av de nevnte organisasjonene, så skal du aldri avskrive dem som falske kristene? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Makan!! Det 35 000 grener av kristendommen, det vil si at det er 35 000 forskjellige grener, sånn som jehovas vitner, lutherianere, lestatianere, mormonere osv osv osv... Hvordan du flott kan omgjøre dette til 35 000 alene stående profeter er mer enn jeg kan forstå, så enten skjønner du ikke dette ellers så troller du oss og juger for oss for å få så mange som mulig på den "jeg er kristen" lista di. Bare sånn at jeg er sikker på at du får dette med deg: Det er IKKE enkeltstående prester, pastorer, forkynnere eller hva pokker de kaller seg alle sammen, men grener av kristendommen som alle bruker den samme boka men som tolker det som står der forskjellig. De er i følge deg ikke "ekte" kristne fordi de tolker ikke skriften akkurat slik som du gjør det. Med mindre du syntes mormonere har noe for seg, eller hva pokker de heter alle disse kirkene som har "jesus" ett eller annet etter kirkenavnet... Vet ikke hvem gren du tilhører jeg, men du vil definitivt ikke syntes noe om en god del av de andre grenene, som enten er for radikale eller for konservative for din smak. Det eneste dere har felles er jesus men der stopper det også, for noen mener han var ditt og noen mener han var datt, alt etter hvordan de stokker og tolker teksten i bibelen din. Noen av disse grenene har faktisk forskjellige bibler også, der de enter har lagt til eller trukket i fra ting i skriften... (JV blandt annet?, men definitivt mormonere har egen bibel, en rørebibel gitt til dem av oppfinneren av den mormonske tro, som egentlig ikke går ut på annet enn å ha seg med så mange koner som mulig....)... noe alle bibler forsåvidt har gjort, men ikke i så stor grad. (Les om mormonere så skjønner du hva jeg mener!!). Alle disse kaller seg for kristne, men de spiller altså ikke på lag engang når alt kommer til alt og der har du virkelig problemer med å forsvare de 2 milliardene du hentyder til, for enige om innholdet i den boka som løst heter bibelen er de ikke.... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Det er som sagt tre "Hovedretninger Katolisisme - Ortodoks kristendom - Protestantisme" som utgjør 2 milliarder kristne. De 35 000 falske profetene og deres tilhengere som RWS snakker om er uinteresante falske kristne. Et par millioner til eller ifra spiller ingen rolle for 2 milliarder kristne. Og du sier dermed at alle disse 2 milliardene som angivlig følger disse retningene er ekte kristene, på tross av deres mange uenigheter, etter dine standarder? Dvs, hvis vi tar fram et medlem av de nevnte organisasjonene, så skal du aldri avskrive dem som falske kristene "angivlig følger disse retningene" ? Må kristne være enig i ett og alt ? Det er sekterisk tankegang, Turgon Endret 17. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Må kristne være enig i ett og allt ? Det er sekterisk tankegang, Turgon Heter alle fotball lag i norge rosenborg? I følge deg gjør dem det selv om de har andre drakter og har andre navn.... Alle fotball lag i hele verden heter rosenborg faktisk... Alle spiller de fotball ja, men jeg tror ikke det er det samme laget for det... Så enten VIL du ikke skjønne dette ellers så lyver du til oss for å få oss til å kjøpe den 2 milliarder løgnen din... Et tall som KUN viser at reklamen til kristendom har vært effektiv, ikke hvor sant dette er, som du ser ut til å tro. Endret 17. november 2009 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) "2 milliarder løgnen" Hvor blind kan man egentlig bli ? Du ser som sagt ikke skogen for bare trær; RWS Endret 17. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det er som sagt tre "Hovedretninger Katolisisme - Ortodoks kristendom - Protestantisme" som utgjør 2 milliarder kristne. De 35 000 falske profetene og deres tilhengere som RWS snakker om er uinteresante falske kristne. Et par millioner til eller ifra spiller ingen rolle for 2 milliarder kristne. Og du sier dermed at alle disse 2 milliardene som angivlig følger disse retningene er ekte kristene, på tross av deres mange uenigheter, etter dine standarder? Dvs, hvis vi tar fram et medlem av de nevnte organisasjonene, så skal du aldri avskrive dem som falske kristene "angivlig følger disse retningene" ? Må kristne være enig i ett og alt ? Det er sekterisk tankegang, Turgon Jeg er her ute etter din definisjon av kristene (som jeg har fått intrykk av at er ganske smal, ettersom du er veldig kjapp til å si at han og han ikke er ekte kristene, når det dras frem trossamfunn som legger litt for mye vekt på gt, eller ikke gir Jesus nok vekt. Med dette prøver jeg å få deg til å innse at det å nevne 2 milliarder kristene, eller hvilket som helst tall i det heletatt, når du føler det gavner deg (selv om det egentlig ikke er et argument med verdi), for så å avfeie folk som ikke kristene, når det gavner deg er vanvittig hyklersk. For min egen del har jeg gitt opp å definere kristene for lenge siden. Jeg definerer heller folk som religiøse med undergruppene ignorante og smarte. Det interesante er at de "smarte"s tro ofte er betydelig mer flytende enn de ignorantes. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det er som sagt tre "Hovedretninger Katolisisme - Ortodoks kristendom - Protestantisme" som utgjør 2 milliarder kristne. De 35 000 falske profetene og deres tilhengere som RWS snakker om er uinteresante falske kristne. Et par millioner til eller ifra spiller ingen rolle for 2 milliarder kristne. Og du sier dermed at alle disse 2 milliardene som angivlig følger disse retningene er ekte kristene, på tross av deres mange uenigheter, etter dine standarder? Dvs, hvis vi tar fram et medlem av de nevnte organisasjonene, så skal du aldri avskrive dem som falske kristene "angivlig følger disse retningene" ? Må kristne være enig i ett og alt ? Det er sekterisk tankegang, Turgon Jeg er her ute etter din definisjon av kristene (som jeg har fått intrykk av at er ganske smal, ettersom du er veldig kjapp til å si at han og han ikke er ekte kristene, når det dras frem trossamfunn som legger litt for mye vekt på gt, eller ikke gir Jesus nok vekt. Hvordan får du de tre "Hovedretninger Katolisisme - Ortodoks kristendom - Protestantisme" som utgjør 2 milliarder kristne, til å bli en "smal definisjon av kristene" ? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hvis Jesus kom tilbake, og nå spørr jeg helt ærlig og alvorlig. Vil han ha følgt menneskets utvikling og er ca like høy som oss vanlige mennesker, eller vil han være like kort som sist? (nei jeg er ikke anti-religøs) Tilbake til tråden: Jeg tror kristne vil både føle glede og sorg. Skal jo visst bety slutten? Men skal vi ikke få "besøk" av "4 horsemen" (vet ikke hva det er på norsk).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå