HulkHaugen Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hvordan skal disse finne utav om Jesus da, når Gud gir dem gode signaler i Moskéene? Det er like logisk for dem å sette seg inn i kristendom som det er for deg å sette deg inn i Islam, samt at mange av de kan straffes for det... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Men Gud gir dem ingen tegn på at de gjør det feil siden lar dem føle hans kjærlighet til dem. Da sitter de der og er overbevist om at de gjør det rette, på samme måte som du gjør det når du kommuniserer med Gud/Jesus... De må selv finne veien til Gud. Jesus Kristus > Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. Hvordan skal disse finne utav om Jesus da, når Gud gir dem gode signaler i Moskéene? Det er like logisk for dem å sette seg inn i kristendom som det er for deg å sette deg inn i Islam, samt at mange av de kan straffes for det... Hvilken signaler i Moskéene ? De trenger ikke "sette seg inn i kristendom" for å bli kristne (forene seg med Jesus Kristus) Endret 14. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Poenget er at sterke religiøse opplevelser ikke er forbeholdt kristne. Hvorfor opplever de ikke Jesus, som du gjør? Er de ikke verdige Hans oppmerksomhet? Eller kanskje det ikke finnes noen Jesus, eller Gud - og at de subjektive opplevelsene ikke reflekterer noen guddommelig sannhet i det hele tatt. Påstanden om at Jesus allerede er blant oss finner jeg særdeles tvilsom (jeg hadde aldri noen usynlig venn, selv om en del kristne prøvde å prakke det på meg i barndommen). Det er også blitt sagt at når han kommer tilbake så vil det ikke være noen tvil - så da er det vel bare å vente i spenning. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) De opplever ikke Jesus Kristus fordi Han ikke er blant dem, Han er hos de kristne. Han har forlengst kommet til de kristne. Når Han kommer til resten av verden er det verdens ende. PS: Den presten din har helt rett i det. Endret 14. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Ja han har jo vært hos de kristne (de innbiller seg at han er hos dem, men ikke si det bort) i snart to tusen år og hva godt har det gjort? Ikke stort. Så når kommer fyren da? Han lovte jo å komme før de som sto og hørte på ham tale hadde smakt døden, men det begynner jammen å bli en stund siden det.... Så hva oppholder ham egentlig? Tenk om du heier på feil gud IHS? Da er nok vi ateister heldigere, da vi ihvertfall ikke heiet på noen og derfor blir lettere tilgitt enn deg, som heiet på konkurenten til foreksempel Baal... Nå burde du bli redd, for vi har trodd på ti tusner av guder oppover i tidene og alle kan ikke være rett.... Med mindre du sier at maiaene, som ofret en jomfru hver dag for å få solguden sin til å våkne, også trodde på den kristne gud... At alt sammen er "en" gud liksom (den kristne såklart....) Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Er du en kristen som har mottatt tilgivelsen fra Gud og angrer på dine synder, vil du bli rykket opp i himmelen i et øyeblikk. Enkelt og greit. Så du får ikke tid til å tenke på hvordan du skal ta imot Jesus sin gjenkomst. Faktisk så tror jeg ikke han bryr seg om det. Han bare henter deg. nøff sedd. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Ja han har jo vært hos de kristne (de innbiller seg at han er hos dem, men ikke si det bort) i snart to tusen år og hva godt har det gjort? Ikke stort. Så når kommer fyren da? Han lovte jo å komme før de som sto og hørte på ham tale hadde smakt døden, men det begynner jammen å bli en stund siden det.... Så hva oppholder ham egentlig? Han gjorde jo det, RWS Han er virkelig hos de kristne. Ingen ting oppholder Ham, verden stenger Ham ute og slipper Ham ikke inn. Endret 15. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Hmmmm... På t-skjorta jeg har nå, står det: "If Jesus comes back, we'll kill him again!" tshirthell.com FTW! Endret 15. november 2009 av insolvent Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Ja han har jo vært hos de kristne (de innbiller seg at han er hos dem, men ikke si det bort) i snart to tusen år og hva godt har det gjort? Ikke stort. Så når kommer fyren da? Han lovte jo å komme før de som sto og hørte på ham tale hadde smakt døden, men det begynner jammen å bli en stund siden det.... Så hva oppholder ham egentlig? Han gjorde jo det, RWS Han er virkelig hos de kristne. Ingen ting oppholder Ham, verden stenger Ham ute og slipper Ham ikke inn. Stenger ute jesus? Hva er det du prater om da? Så sier du at alle som ikke tror vil havne i helvette fordi vi ikke tror på jesus og så sier du at han ikke klarer å komme tilbake fordi verden stenger ham ute? Hva er dette for slags ynkelig liten gud du har funnet deg egentlig? Er det ikke han, faren hans og den hellige ånden som har skapt alt sammen? Hva pokker hindrer denne jesus karakteren i å vende tilbake når det er han som bestemmer alt. Dummeste jeg har sett IHS. Er han ikke sjef nå lenger? For hvis det er slik du sier kommer jesus aldri til å komme tilbake og det er kanskje like dumt, for skal vi ført tilbe en gud må det være en gud som er verdig å tilbe, ikke en slik ynkrygg du beskriver her.. Dette gir deg sikkert mening IHS... På samme måte som det er helt riktig for andre religiøse å fly inn i bygninger eller sprenge seg selv i en uskyldig folkemengde... Dette er også bevis for hvor utrolig stupid religion er og hvor dum religion kan gjøre folk som følger dette blindt.... En ting blir vel bare mer og mer klart og det er at det IKKE kommer til å være religion som bringer fred til verden... Det hjelper ikke at alle konverterer til islam eller konverterer til kristendom, for det er fremdeles krig mellom de gruperingene innad i de religionenen da det er så mye forskjellig innenfor hver enkelt av disse og jeg tørr å gå så langt som å si at det kommer ALDRI til å bli fred så lenge vi har religion!! Religion er det som hører fanden til og vil bli husket som menneskenes svøpe og som det aller dummeste vi har funnet på!!! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Ja han har jo vært hos de kristne (de innbiller seg at han er hos dem, men ikke si det bort) i snart to tusen år og hva godt har det gjort? Ikke stort. Så når kommer fyren da? Han lovte jo å komme før de som sto og hørte på ham tale hadde smakt døden, men det begynner jammen å bli en stund siden det.... Så hva oppholder ham egentlig? Han gjorde jo det, RWS Han er virkelig hos de kristne. Ingen ting oppholder Ham, verden stenger Ham ute og slipper Ham ikke inn. Stenger ute jesus? Hva er det du prater om da? Så sier du at alle som ikke tror vil havne i helvette fordi vi ikke tror på jesus og så sier du at han ikke klarer å komme tilbake fordi verden stenger ham ute? Hva er dette for slags ynkelig liten gud du har funnet deg egentlig? Er det ikke han, faren hans og den hellige ånden som har skapt alt sammen? Hva pokker hindrer denne jesus karakteren i å vende tilbake når det er han som bestemmer alt. Dummeste jeg har sett IHS. Er han ikke sjef nå lenger? For hvis det er slik du sier kommer jesus aldri til å komme tilbake og det er kanskje like dumt, for skal vi ført tilbe en gud må det være en gud som er verdig å tilbe, ikke en slik ynkrygg du beskriver her.. Jesus Kristus tvinger seg ikke på verden, RWS Alikevel er det bare et tidspørsmål før verdens demning brister. Jesus Kristus har blitt enormt stor. Når verdens øyne åpnes og alle ser Kristus, er det verdens ende. Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. Endret 15. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Problemet er jo at han aldri kommer... Når skal dette gå opp for dere kristne egentlig? Han skulle jo ha kommet for lenge lenge lenge siden og den demningen du prater om gir sikkert deg og dine stram tiss når dere står der og hoier dette, men realiteten er jo akkurat det motsatte, det kommer ingen jesus.... Så hvor lenge hadde du tenkt å stå der med langt fjes og vente? Til du dør? For han kommer sikkert, ikke sant? Det er jo dette som har vært drømmen til alle kristne oppover, men jesus han kommer ikke og vil heller aldri komme.... Nå skal jeg ikke si deg hvorfor han ikke kommer, men jeg kan si deg såpass at det hvis den demningen skal briste så må den gjøre det nå, for snart er det ikke vann bak demningen til å fylle et melkeglass engang... Folk flykter fra dumskapen IHS, det er det som er realiteten! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Jesus Kristus har forlengst kommet til de kristne, RWS Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. Selv om verden (du) ikke ser Ham, så ser de kristne Ham. Du ser ikke skogen for bare trær, RWS Endret 15. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Og du ser ikke jesus for........? Latterlig.. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 http://www.dagbladet.no/2009/11/16/nyheter...rafikk/9070074/ De vil stemple han som psykisk syk... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Fordi han ER psykisk syk... Er redd de kommer til å kaste jesus den samme veien når han ankommer på sine ildvogner.. he he. Forstyrrelse av allmindelig ro og orden tenker jeg de kniper ham for... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Fordi han ER psykisk syk... Er redd de kommer til å kaste jesus den samme veien når han ankommer på sine ildvogner.. he he. Forstyrrelse av allmindelig ro og orden tenker jeg de kniper ham for... ildvogner ? Hvor har du alt dette tulle fra, RWS ? Jesus Kristus har forlengst kommet til de kristne. Endret 16. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jesus Kristus har ikke forlengst kommet til de kristne eller noen andre. Slik er det med den saken. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jesus Kristus har ikke forlengst kommet til de kristne eller noen andre. Slik er det med den saken. Hva får deg til å tro det ? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jesus Kristus har ikke forlengst kommet til de kristne eller noen andre. Slik er det med den saken. Hva får deg til å tro det ? Det viktigste her er vel om du kan si oss det motsatte. Med dine egne ord uten misjonering og henvisninger til bibelen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jesus Kristus har ikke forlengst kommet til de kristne eller noen andre. Slik er det med den saken. Hva får deg til å tro det ? Det viktigste her er vel om du kan si oss det motsatte. Med dine egne ord uten misjonering og henvisninger til bibelen. Hva er galt med kilde henvisning ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå