Lauritzen Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei! Det går hardt for seg når jeg skater om tiden, og for en par dager siden knakk koss portapro headsettet mitt. Nå lurer jeg på om denne lifetime warranty greia kan hjelpe meg.. Problemet mitt er at jeg kjøpte headsettet mitt på cdon.com, så nå lurer jeg på om jeg kan gå til f.eks elkjøp og få et nytt? Er det sånn dette fungerer? Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Garantien dekker ikke selvforskylte skader. Lenke til kommentar
darket Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 du kan ikke gå til elkjøp med det nei. du må ta det gjennom cdon eller koss direkte. Men som sagt, å knekke en vare er ikke godkjent av noen garanti. garanti går på feil eller mangler, og kan ikke tenke meg at koss har en auto-knekk funksjon innebygget. Lenke til kommentar
branick Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Det vil også kun være plastfestene som inkluderes i denne "lifetime warranty" tingen til KOSS, ikke selve stålbøylen eller ledningfestene. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Dumme dumme mennesker, du kan gå hvor som helst hvor de fører Koss... Lenke til kommentar
branick Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Dumme dumme mennesker, du kan gå hvor som helst hvor de fører Koss... http://www.koss.no/ --> og der trykker du på GARANTI på venstre side av skjermen. Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet. For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges. Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt Ikke vær så bastant! -Øivind- Lenke til kommentar
epon Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Dumme dumme mennesker, du kan gå hvor som helst hvor de fører Koss... Siden du skrev dette: bare lurer på omfanget av det du tenker. Er det i ditt syn da greit å kjøpe en telefon f. eks på cdon.no for å så klage i en Telekiosk? Bare fordi de selger samme type telefon? Noen butikker tar riktignok inn Koss som er kjøpt andre steder, kun av god service. Men på den andre siden, er noen butikker svært strenge på det. Endret 18. oktober 2009 av epon Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har levert inn mine koss headset på samtlige butikker. Du kan, altså du har muligheten til å levere det i alle butikker som fører koss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Selv om de har tatt i mot hodetelefonene dine der du har levert de, betyr ikke det at de er pliktet til å gjøre det. Uansett har ikke dette noe å si for trådstarter uansett, da dette ikke dreier seg om en garantisak. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Dumme dumme mennesker, du kan gå hvor som helst hvor de fører Koss... http://www.koss.no/ --> og der trykker du på GARANTI på venstre side av skjermen. Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet. For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges. Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt Ikke vær så bastant! -Øivind- Hvorfor ikke, det står da «fortrinnsvis», ikke at det er absolutt nødvendig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Utgangspunktet er selvsagt at en tredjepart (tilfeldige butikker som selger Koss, ikke avtaleparter i det konkrete kjøpet) ikke forpliktes av en garantiavtale mellom Tura Scandinavia AB (Koss' distributør i Norge) og en forbruker. Skal forbrukeren ha noen rettigheter overfor en tredjepart, må det være fordi det er inngått en avtale mellom Tura Scandinavia AB og tredjeparten om å gi forbrukeren slike rettigheter. Hvorvidt en slik avtale er inngått alle steder en finner Koss-produkter, er vanskelig å si. Antageligvis er en slik avtale er inngått med de "godkjente forhandlere" som fremgår av Tura Scandinavias nettsider. Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet. For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges. Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt. Garantien gjelder kun for privatpersoner. Tura Scandinavia AB tilbyr en garanti for Koss hodetelefoner som er solgt gjennom våre godkjente forhandlere. Garantien dekker: • Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid Garantien dekker IKKE: • Frakt til/fra verksted • Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som: o Brukket bøyle o Røket ledning o Fjerning av fremmedlegemer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå) o Skifte av øreputer o Sprengte elementer Endret 23. oktober 2009 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg kjøpte meg en gang et scullcandy headsett. Med den fikk jeg med en lapp der det sto at garantien på den gjalt hvis jeg fikk juling av dama, ble truffet av en buss, ødela det når jeg skata osv... Jeg ødela de på fylla, aner ikke hvordan. Men fikk nytt fra scullcandy. Ellers så kommer det vel litt ann på hvem som tar imot hedsettet ditt. Har hvert borti at en bikkje har spist deler av et koss headsett, og det har gått på garantien. Har du flaks så får du nytt. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Har hvert borti at en bikkje har spist deler av et koss headsett, og det har gått på garantien. Har du flaks så får du nytt. Det der er vel så BS som det kan få blitt! Det hadde ALDRI blitt dekket av en garanti, en idiotforsikring derimot.... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 På hvilket grunnlag kan du påstå det? Koss har hadde tidligere en rimelig god garanti i forhold til skader på headsettet. Da fikk du nye stort sett uansett hva som var feil. De gikk bort fra det for noen år siden. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det er fordi garantibetingelsene til Koss åpenbart var misforstått i utgangspunktet. De lager ikke atommombe-sikre headset. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Nei, men de kan ha gått ut med en særdeles forbrukervennlig garantiordning for å skape godt omdømme og ikke minst selge seg inn blant et veldig ungt marked(og ikke minst voksende marked). De de evnt tapte(eller taper?) får de igjen pga merkjøp. Men det er jo spekulasjoner på lik linje med det du sier der Endret 4. november 2009 av nomore Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg har brukt garantiordningen til Koss ved flere anledninger. Tidligere (da de koster 5-600), kunne man levere dem inn nær sagt uansett hva som var galt. Fikk alltid tilbake headsettet i mint condition. Ene gangen jeg leverte inn Portaen hadde jeg røket av en ledning. En gang skurret ene klokken, i tillegg til at disse mikrosmå blå tappene som holder puten var borte på begge ørene. Det gjorde selvsagt at putene falt av i det du la fra deg headsettet. Alt var bedre før. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har hvert borti at en bikkje har spist deler av et koss headsett, og det har gått på garantien. Har du flaks så får du nytt. Det der er vel så BS som det kan få blitt! Det hadde ALDRI blitt dekket av en garanti, en idiotforsikring derimot.... Kan du lese? Ellers så kommer det vel litt ann på hvem som tar imot headsettet ditt. Jeg har flere ganger prøvd å få til en garantisak på produkter som jeg selv har hvert skyld i, og flere butikker er faktisk veldig hjelpsomme hvis man selv er seriøs og hyggelig, og selvfølgelig prater med riktig person. Så hvis du tror at noen butikker ikke yter ekstra service, så tar du feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå