Aak1 Skrevet 16. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Dette er fortsatt ikke helt ferdig, så trenger massevis av kritikk her! Det er sikkert en del ting som ser unaturlig ut, og målet er at det skal se så naturlig ut som mulig, så fyr løs! Forøvrig er hodet ikke tatt fra en annen plass eller laget i ettertid. Det er et hode laget av gips som er tatt på samme location med samme lyssetting. Det er også løftet opp slik at det er på nogen lunde samme plass som det virkelige hodet mitt var. Men det ser kanskje litt 3D-rendret ut? Takk til Petter Holan for lån av location samt fysisk og kreativ støtte EDIT: Det står også en plastikkboks nede i høyre hjørne som ikke skal være der, men har et identisk bilde uten den på, så det er lett å fikse. EDIT2: For de som er interessert så er bildet tatt med Tokina 11-16mm f/2.8 f/13 1/160 sek ISO-100 Endret 17. oktober 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 16. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 Rett og slett helt vanvittig bra - men jeg er enig med deg angående "looken" til gipshodet. Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 16. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 Utrolig tøft selvportrett! Som tidligere nevnt litt unaturlig ut i forhold til resten av bildet, men det fikser du fort med litt redigering. God og flott gjennomført idé! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Takk! Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få hodet til å se mer realistisk ut? Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Stilig bilde! Eneste som plaga meg litt var at hodekappinga ikke stemmer overens, hode i handa er kappa lenger ned, mens på kroppen sitter nesten hele halsen igjen! Mulig jeg tar feil, men linjene på hode i handa tyder på det! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Takk for kritikk. Ja, hodekappinga henger ikke helt på greip. Skal prøve å fikse det Endret 18. oktober 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
frawo Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Takk! Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få hodet til å se mer realistisk ut? Du kunne kanskje klippet deg? Det kunstige hodet kunne vært byttet ut med et hode fra en mannekeng som du har bearbeidet med en hammer eller lignede for å få et litt "herjet" utseende. Ellers kunne jeg tenkt å fått hele oppskriften på hvordan du jobbet fram bildet.. Veldig bra så langt... Endret 17. oktober 2009 av frawo Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Haha, Media og kommunikasjon oppfordrer til morsomme bilder. Syns det ser greit ut, men det blri bare et morsomt bilde, skal en del til for å ta det seriøst. If you know what I mean... Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Tja, det er vel ikke ment som noe annet enn et morsomt bilde heller. Humor er et sterkt virkemiddel, også i foto. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Artig ide, men trenger fortsatt litt arbeid. Jeg slenger meg på det som er nevnt anngående at hodekappingen er litt unaturlig, og det hodet så VELDIG 3D-rendret ut Jeg ville prøvd å lage litt mer teksturer i det, og sett om det hjelper. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Tja, det er vel ikke ment som noe annet enn et morsomt bilde heller. Humor er et sterkt virkemiddel, også i foto. Mener du burde tatt et mer seriøst bilde om det er for en skoleoppgave. Et bilde der du virkelig viser hva du kan... Jeg tror ikke ferdighetene dine kommer frem i et slik bilde. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Reagerte på blodet på saga, det ser ikkje heilt realistisk ut. Liksom det bare er teint ein enkel rød strek over sakbladet....... Ellers veldig stilig bilde Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Tja, det er vel ikke ment som noe annet enn et morsomt bilde heller. Humor er et sterkt virkemiddel, også i foto. Mener du burde tatt et mer seriøst bilde om det er for en skoleoppgave. Et bilde der du virkelig viser hva du kan... Jeg tror ikke ferdighetene dine kommer frem i et slik bilde. Bildet er ikke ment for å vise mine tekniske ferdigheter. Mulig du missforstår litt, eller at tittelen er litt missvisende. Det er altså ikke et prosjekt med redigering som tema. Jeg kalte det et redigeringsprosjekt, fordi dette var et personlig redigeringsprosjekt. Bildet er til en oppgave om selvportrett. Eller, forsåvidt ikke det heller. Vi skulle velge noe å ta bilde av eller en type bilde, og jeg valgte å ta et selvportrett. Blodet på saga ser kanskje litt arrangert ut ja. Takk for kritikk og kommentarer Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Misforstår ikke noe, er dette en skoleoppgave ville jeg jobbet for å vise hva jeg kan best, ikke bare ha det morro Vet du kan andre sjangre mye bedre enn dette, men utifra hva tanken bak bildet er så syns jeg dette ser greit ut, det vanskeligste er vel å få blodet til å se ekte ut, men hvor ekte skal vel et humor-bilde være? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Lærerne er allerede klar over hva jeg kan og ikke kan. De vet også at dette er en sjanger jeg ikke er spesielt erfaren i, og jeg tror derfor det er positivt at jeg viser at jeg klarer å følge litt ukjente veier innimellom. Jeg tror også de setter større pris på kreativitet enn tekniske ferdigheter. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg tror også de setter større pris på kreativitet enn tekniske ferdigheter. Kan være positivt, og negativt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå