Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er gutter like parnoide som jenter?

Gjest NysjerrigJente

Anbefalte innlegg

Gjest NysjerrigJente

Hei alle sammen :)

Jeg lurer fælt på om dere gutter er like "gale" som oss jenter når det kommer til det motsatte kjønn :)

Når det er ei jente der liker eller syns er søt eller what ever... analyserer og tolker dere alt som har med den jenta å gjøre da?

Som hvis hun smiler til deg, begynner dere og tenke "liker hun meg?", "skal jeg gå bort og snakke til henne?", "mente hun og smile til meg eller var det til noen andre?" o.s.v.

Og hvis dere ikke tørr og snakke til henne... prøver dere da og finne ut alt dere kan om henne? hehe det høres kanskje litt stalkerish ut, men dere vet hva jeg mener ;)

Takk for alle svar,

Hilsen Jente 18 som er veldig nysjerrig på dette her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, vi gutter er sannsynligvis like paranoide i gjennomsnitt som det jenter er.

Joda, men det er, som med det meste, individuelt. Selv sitter jeg ikke og tolker alle handlinger. Jeg er dog intersert i hva de tar seg til. Treffer de nye mennesker vil jeg gjerne vite hva de driver med og dill og dall :p

hehe det høres kanskje litt stalkerish ut
Lenke til kommentar

Nei, vi gutter er ikke paranoide. Jeg, i hvert fall, er heller selvsikker og trygg på meg selv.

Hvis jeg liker ei jente vil jeg ikke sette meg ned å analysere situasjonen. Jeg gjør ting som kan få henne til å like meg eller avsløre om hun liker meg. Det er ikke så vanskelig å få greie på. Det er i hovedsak jenter som tolker og analyserer. Gutter gjør noe med situasjonen for å oppnå ønsket resultat.

Hvis ei jente smiler til meg vil jeg ikke sitte og lure "liker hun meg?" eller "smilte hun virkelig til meg?", for det er uinteressant for meg hvis ikke jeg liker denne jenta. Hvis jeg liker jenta, kan jeg vurdere om hun smiler for noe jeg har sagt eller gjort, eller om hun bare smiler for å være grei. Hvis jeg ikke vet det, vil jeg ikke dvele ved det, jeg vil fortsette å handle for å oppnå resultater.

Da jeg var yngre, kanskje 11 - 12 år gammel, var jeg litt engstelig for å snakke med jenter. Da hendte det at jeg heller stalket jenter, men nå vil jeg heller finne ut ting om jenta ved å snakke med henne. Jeg har lært meg at det ikke er farlig eller skummelt i det hele tatt. Dessuten fungerer det bedre enn å google og forfølge henne.

Jeg er forresten 16 år gammel, hvis du lurer.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

16 år og omtaler seg som "mann". Joda, lykke til med det. :)

Generelt sett, nei, gutter er ikke like paranoide, merkelige og overanalyserende som jenter, men å si at alt av hankjønn er "steinharde" blir litt vel dramatisk. Det skal faktisk ikke mer til enn å bla gjennom denne kategorien for å se at det ikke er tilfelle. Det finnes pistrete eksemplarer av hankjønnet på samme måte som det finnes "steinharde mannemenn" enkelte liker å kategorisere seg som.

Lenke til kommentar
16 år og omtaler seg som "mann". Joda, lykke til med det. :)

Er den til meg? Hva mener du med det?

Bare fordi du er konfirmert så er du ikke mann.

18 år er grensa, bare spør dørvakten ;)

Når jeg var like gammal som personen jeg nå siterer, så var jeg ofte slik ja. Nå gir jeg blanke F.... Nå analyserer jeg heller jenta på en slik måte at jeg kan manipulere hu slik at hu liker meg, noe som har sett ut til å funke ganske bra faktisk(manipulere er egentlig et sterkt ord; jeg bare oppfører meg slik at hu ser på meg som attraktiv).

Lenke til kommentar
Det er det jeg gjør også, jeg sa det bare på en annen måte. Så da er du fortsatt som meg, dessverre.

Om man er mann når man er atten eller konfirmert, er et definisjonsspørsmål, og irrelevant i denne sammenhengen.

Straffeloven er ganske klar på hva som kategoriseres som voksen/barn, og der ligger grensa på 18. Var du som lurte uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noen videre grunn til å sondre mellom "manndom" og myndig, all den tid jeg ennå har til gode å se noen som har førstnevnte og ikke sistnevnte.

Det er det jeg gjør også, jeg sa det bare på en annen måte. Så da er du fortsatt som meg, dessverre.

Om man er mann når man er atten eller konfirmert, er et definisjonsspørsmål, og irrelevant i denne sammenhengen.

Straffeloven er ganske klar på hva som kategoriseres som voksen/barn, og der ligger grensa på 18. Var du som lurte uansett :)

Nei, i straffeloven ligger grensa på 15.

Lenke til kommentar

Tror faktisk gutter ikke overanalyserer så veldig mye det jenter gjør, får litt følelsen av at vi henger oss litt mer opp i ting.

Et godt eksempel var eks-dama til en venn av meg, hun hadde disse helt forstyrrende og unormale puppene som forstyrret gravitasjonslovene og de fleste jeg kjente ble sittende og stirre helt dumt på puppene hennes og si ja så vist etc uansett hva hun sa.

Er en jente veldig pen så blir det ikke akkurat så mye analysering og tenking føler jeg, men selvsagt av og til så lurer man litt på hva vedkommende mener med det man sa, men ikke noe sånn abstrakt menings ting eller sånt :)

Lenke til kommentar
Gjest NysjerrigJente

Det var veldig interessant å lese hva dere hadde å si :)

Litt forskjellige meninger... så jeg konkluderer med at dette er en veldig individuel ting, selv hos gutter/menn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...