sneipen92 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Heisann, fant ikke svar i de utallige emnene om bilteorien her så tenkte jeg skulle lage et nytt emne. Kan jeg bare dra ned til Veivesenet anytime og ta bilteorien? Jeg er 17 og et halvt nå og er litt gira på å få tatt teorien så fort som mulig. Må jeg ha vært i kontakt med en kjøreskole først? Og er det slik at jeg må begynne med kjøretimer senest så så lenge etter bilteorien er tatt, eller kan jeg feks vente et år? Kan legge til at jeg har tatt mopedlappen (m/ trafikalt gr.kurs, mørkekjøring og 1.hjelp) Takk for svar Sneipen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Teorien kan du bare dra ned på veistasjonen og ta ja, men de har kun åpent mandag - torsdag 8-13.30. Du må ta oppkjøring innen et halvt år etter teorien. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det er bare til å møte opp hos biltilsynet og ta teorien. Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Oppkjøring 6mnd etter teorien er tatt, jeg har bursdag i mai, da avventer jeg det til mars/april. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det gjør du smart i Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Correct me if I'm wrong, men man må vel ha sendt inn søknad om førerkort før man kan ta teorien? Denne får man som regel av kjørelærer ved første kjøretime, men så vidt jeg vet kan den også sendes inn på nett. Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Kan noen "correcte" han? Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Bare sånn for å pirke litt, så er jeg en hun Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det er i hvert fall helt riktig at man må sende inn en søknad på forhånd, og Statens Vegvesen vil så sjekke vandelen din opp mot politiet sitt register, noe som kan ta et par uker. En kompis visste ikke dette, og måtte pent gå hjem igjen uten å få prøve seg. Hvorvidt man kan sende inn denne søknaden på nettet eller ikke vet jeg ikke. Jeg fikk skjemaet av kjørelærer, fylte det ut i bilen og så leverte han det inn. Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 av en eller annen grunn så forestiller jeg meg nesten alle på forumer som guter/menn. Sånn lite tillegspørsmål hvor mye må jeg ut med for lappen? Fattern siern skal betale: Glattkjøring, langkjøring osv. mens jeg må betale kjøretimene og oppkjøringa. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det kommer helt an på deg hvor mange timer du trenger, men glattkjøringen og langkjøringen utgjør ganske mye av totalsummen. Jeg har enda ikke regnet ut hvor mye jeg måtte ut med, men godt over 20k ble det nok. Bare oppkjøringen kostet jo en liten formue, og derfor er jeg sjeleglad for at jeg stod på første forsøk. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Teorien kan du bare dra ned på veistasjonen og ta ja, men de har kun åpent mandag - torsdag 8-13.30. Det er bare til å møte opp hos biltilsynet og ta teorien. For at disse utsagnene ikke skal få stå uimotsagt og forvirre forumleserne ytterligere: Teoriprøven tar man verken på veistasjonen eller hos biltilsynet, men på en av Statens vegvesens trafikkstasjoner. Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 takk takk PAKKETILBUD 1 - Teorikurs. - 2 stk teoriprøver på skolen. - 8 kjøretimer. - 2 stk veiledningstimer. - Sikkerhetskurs på bane. - Sikkerhetskurs på veg. - Billeie til førerprøven. (Kun kr 153.- pr kjøretime for de første 8 timene) NOK 17.990,- Spar 3.355, Dette står på wright.no som er min nærmeste kjøreskole. Hva kommer i tillegg til dette? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Alt du må betale til staten: Teori kl. B: 335,- Praksis kl. B: 720,- Førerkortbilde: 62,- Utstedelse: 200,- Pluss eventuelle ekstra kjøretimer. Jeg råder deg til å i det minste ta en oppvarmingstime før oppkjøringen. Lenke til kommentar
Sapientia Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Correct me if I'm wrong, men man må vel ha sendt inn søknad om førerkort før man kan ta teorien?Denne får man som regel av kjørelærer ved første kjøretime, men så vidt jeg vet kan den også sendes inn på nett. Du må sende inn et søknadsskjema før du kan ta teorien, ja. Du får svar på søknaded innen fire uker. Om dette er ditt første førerkort (altså at du ikke har hatt f.eks. mopedlappen før), kan du gjøre det både via internett og skriftlig søknadsskjema. Har du førerkort i en annen klasse fra før, må du sende inn skriftlig søknadskjema. Du kan få dette av kjørelærer, men det finnes også til utskrift på nettet. Både elektronisk og skriftlig søknadsskjema kan du finne her. Endret 16. oktober 2009 av Sapientia Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det er i hvert fall helt riktig at man må sende inn en søknad på forhånd, og Statens Vegvesen vil så sjekke vandelen din opp mot politiet sitt register, noe som kan ta et par uker. En kompis visste ikke dette, og måtte pent gå hjem igjen uten å få prøve seg. Hvorvidt man kan sende inn denne søknaden på nettet eller ikke vet jeg ikke. Jeg fikk skjemaet av kjørelærer, fylte det ut i bilen og så leverte han det inn. Søknad om førerkort Teorien kan du bare dra ned på veistasjonen og ta ja, men de har kun åpent mandag - torsdag 8-13.30. Det er bare til å møte opp hos biltilsynet og ta teorien. For at disse utsagnene ikke skal få stå uimotsagt og forvirre forumleserne ytterligere: Teoriprøven tar man verken på veistasjonen eller hos biltilsynet, men på en av Statens vegvesens trafikkstasjoner. Takk takk, bra at noen retter på oss. Lenke til kommentar
B5234T Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 En ting til, teorien er gyldig i 3 år Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Åh? Den var ny, har alltid hørt 6måneder jeg. Lenke til kommentar
snape Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 En ting til, teorien er gyldig i 3 år nei den er gyldig i 2år Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 En ting til, teorien er gyldig i 3 år nei den er gyldig i 2år 3 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå