Gå til innhold

TEST: Gainward GeForce FX 5800 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kan godt vurdere større vekt på AA/AF i fremtidige skjermkort-tester.

 

Jeg vil tro folk flest legger stor vekt på AA/AF ytelse og kvalitet når dem skal bruke såpass mye penger på skjermkort, at dere ikke har lagt større vekt på det er ganske merkelig IMO.

Hvorfor ble ikke Catalsyt 3.4 brukt? Hvilken kvalitet mode ble den ene AA/AF testen kjørt på?

 

Ja, hvis man zoomer inn noen hundre prosent på et stillbilde kan man kanskje se antydninger til en eller annen forskjell

 

FSAA kvaliteten til ATI er ganske mye bedre per sample, jeg tror det som var poenget her og ikke forskjellen fra GFFX 2xOGAA til 4xOGAA.

Lenke til kommentar

He he ventet du skulle komme med det spørsmålet MistaPi :)

 

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDQ0LDI=

 

We use ATI's "Quality" settings in their driver for our testing. It delivers a very good image overall and ATI cards such as the 9500 and 9700 series perform well while delivering this. At "Quality" settings the ATI graphics cards use Trilinear Filtering to enhance image quality which is widely considered the norm as it produces a very good mip-map blend as objects are shown farther away from you in a game. This is the same standard that we think the NVIDIA card should be held to for our testing needs.

 

However, when running in the recommended setting of "Aggressive" mode on the NVIDIA graphics cards we found they do not use Trilinear Filtering. Instead, the card utilizes NVIDIA's own per-pixel adaptive algorithm whose resulting image quality is better than Bilinear Filtering, but certainly not up to Trilinear Filtering. This Aggressive setting positioned the NVIDIA GFFX cards at a distinct frame rate performance advantage, compared even to their own "Balanced" mode that is lacking true Trilinear Filtering, due to the fact that they are not saddled with the workload of Trilinear Filtering. As additional testing revealed, the average frame rate performance of the NVIDIA graphics cards dropped significantly once Trilinear Filtering was forced by application settings.

Lenke til kommentar
http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=13197 koster 5600 og kommer 17 juni, er ei hel liste på prisguiden, men kortet har ikke ankommet Norge. Detter nok ned i pris etterhvert...

Herregud. Du tar jo utgangspunkt i det absolutt dyreste kortet etter den vannkjølte versjonen fra Gainward da. Asus og Creative sitt kommer til å bli MYE billigere.

 

dessuten setter webshoppene opp prisene VELDIG mye for å være på "den sikre siden" slik at de heller kan sette den ned når varen faktisk er kjøpt inn.

Lenke til kommentar
Syntes det var bra test,

men at du satt minus med at "NV35 er allerede på vei" er litt dumt syntes jeg:)

Synes jeg oxo..

Syns ikke jeg. Det er snakk om noen 100 lapper ekstra så har du overlegen ytelse, mindre varmeutvikling og mindre støy. Klart det er et minus. :p

Lenke til kommentar

Er det ingen som tenker over at det faktisk er et minus at Gainward legger med Lydkort og firewire?

 

Vil du ha budsjett-lydkort kan du bruke det som er integrert på hovedkortet, og firewire er etterhvert også integrert på en del kort.

 

Det eneste som skjer er at du må betale mer for grafikkkortet, og at du får et par kort du igrunnen ikke trenger.. :shrug:

Lenke til kommentar
Er det ingen som tenker over at det faktisk er et minus at Gainward legger med Lydkort og firewire?

 

Vil du ha budsjett-lydkort kan du bruke det som er integrert på hovedkortet, og firewire er etterhvert også integrert på en del kort.

 

Det eneste som skjer er at du må betale mer for grafikkkortet, og at du får et par kort du igrunnen ikke trenger.. :shrug:

Lydkort og Firewire +

men prisen -

Gainward har valgt det slik :shrug:

Lenke til kommentar

Lydkort og Firewire +

men prisen -

Gainward har valgt det slik :shrug:

 

.. ja og det er noe tull. dem burde hvertfall gi folk et valg, evt drite i det, og bare selge grafikkkortet.

 

Gurimalla, jeg kjøper da grafikkkort for 3d-ytelse, ikke for bundlens skyld! :roll:

Lenke til kommentar
Syntes det var bra test,

men at du satt minus med at "NV35 er allerede på vei" er litt dumt syntes jeg:)

Synes jeg oxo..

Syns ikke jeg. Det er snakk om noen 100 lapper ekstra så har du overlegen ytelse, mindre varmeutvikling og mindre støy. Klart det er et minus. :p

 

Det er kortet som skal vurderes i forhold til andre kort i testen (mener jeg:) og ikke sammelignes med at NV35 er på vei..

NV40 er også på vei :p

Lenke til kommentar

Kan dere teste kortet om igjen?

Da jeg så den,tenkte jeg at FX5800 Ultra var ikke så dårlig som alle ville ha det til,og at det i enkelte tilfeller gruste 9800pro var for godt til å være sant.Men når det kan være snakk om 20-30% juks,da stoler jeg ikke på de tallene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...