delfin Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 I forgårs fikk jeg et brev om at det hadde ankommet en ufortollet sending til meg, fra USA. Jeg kjente ikke igjen avsender, og det sto ingenting om innhold eller verdi på lappen jeg fikk, så jeg ringte til Posten. De sa at innholdet var et par sko og en t-skjorte, og at verdien på pakken skulle være $190. Jeg skjønner ikke hva det kan være, men det er jo sendt til meg. Vi ble enige om at de bare skulle fortolle den og sende den videre til meg. I dag var jeg på posten og skulle hente den, men jeg tenkte at det ble for dumt å betale 532,- for noe jeg ikke vet hva er engang, så jeg spurte om jeg kunne få se innholdet først. Det fikk jeg ikke, og hun på posten var ikke akkurat typen som ville høre på det fornuftige øret. Jeg fikk, etter litt masing, lov til å holde pakken i armene og se på følgeseddelen, men det sto ingenting annet enn "shoes, tshirt" og "usd 190", så jeg aner ikke hva det er. Så spørsmålet er... hvorfor får jeg ikke sjekke innholdet først? Det er jo en helt idiotisk regel. Er det noen som har lignende erfaringer med posten? Synes det er utrolig irriterende, da det KAN være en slags gave fra noen, som faktisk er fin og verdifull, men det kan også bare være noe rask... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Jeg foreslår at du kommer tilbake i morgen og spør EN ANNEN ekspeditør. Tror det har noe med at du ikke kan åpne den og så sende den tilbake. Jeg kjener ikke til reglene. Men det er for galt at en pakke md ditt navn ikke kan åpnes. Som du sier, du vil jo vite hva det er før du evt. betaler. Kan hende en "kamerat" har bestillt denne varen til deg, og at T-skjorten er påskrevet "Jeg er en lettlurt tulling" eller noe slikt. Endret 16. oktober 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg foreslår at du kommer tilbake i morgen og spør EN ANNEN ekspeditør. Tror det har noe med at du ikke kan åpne den og så sende den tilbake. Jeg kjener ikke til reglene. Men det er for galt at en pakke md ditt navn ikke kan åpnes. Som du sier, du vil jo vite hva det er før du evt. betaler. Kan hende en "kamerat" har bestillt denne varen til deg, og at T-skjorten er påskrevet "Jeg er en lettlurt tulling" eller noe slikt. Ja, det er helt fjollete. Det jeg ikke helt skjønner, er hvorfor (om det hadde vært en "kamerat") avsender skulle skrive verdi $190. Uansett er det idiotisk at jeg ikke får sjekke hva det er. Ser ikke poenget med den "regelen". Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Reglen er vel at det er avsenders pakke helt til du har betalt den ut iallefall når det gjelder postoppkrav, men ikke sikker på hvordan dette er når det kommer til vanlig pakkepost. Men når den er fortollet blir den vel regnet som postoppkrav, siden du må betale den ut. Har du ikke bestilt noe ville jeg ha returnert pakken. Betale mva og fortolling for klær og sko jeg ikke vet hva er og om det passer hadde ikke jeg gjort. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Reglen er vel at det er avsenders pakke helt til du har betalt den ut iallefall når det gjelder postoppkrav, men ikke sikker på hvordan dette er når det kommer til vanlig pakkepost. Men når den er fortollet blir den vel regnet som postoppkrav, siden du må betale den ut. Har du ikke bestilt noe ville jeg ha returnert pakken. Betale mva og fortolling for klær og sko jeg ikke vet hva er og om det passer hadde ikke jeg gjort. Det er jo det som er planen, å ikke hente dem ut, men det er jo merkelig likevel. Jeg må innrømme at jeg er veldig nysgjerrig, spesielt med tanke på at det står $190 på pakken. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ett ekstremt dårlig forsøk på identitetstyveri? Sjekket aktiviteten på kortene dine? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Ett ekstremt dårlig forsøk på identitetstyveri?Sjekket aktiviteten på kortene dine? Det var jo ikke et dumt forslag. Skal sjekke nå. Jeg er jo veldig forsiktig med dem, så det ville vært litt rart det og. Hvis det er det må det jo være verdens dummeste fyr som står bak... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 google avsenderadresse, se om du finner noe Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 google avsenderadresse, se om du finner noe Det har jeg gjort, men det står ikke adresse. Det er sendt fra "Bill Henniger, US". Jeg har sjekket kortaktivitet, og ingenting rart der. Merkelige greier... Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 google avsenderadresse, se om du finner noe Det har jeg gjort, men det står ikke adresse. Det er sendt fra "Bill Henniger, US". Jeg har sjekket kortaktivitet, og ingenting rart der. Merkelige greier... Når man googler det navnet så kommer denne nettsiden opp:http://www.roguefitness.com/our-staff/ Har du kjennskap til denne siden? Man kan visst bestille treningsutstyr og klær der.. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Har du noe sendingsnr? Du kan jo kanskje spore det opp for å se hvor det kom fra Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 google avsenderadresse, se om du finner noe Det har jeg gjort, men det står ikke adresse. Det er sendt fra "Bill Henniger, US". Jeg har sjekket kortaktivitet, og ingenting rart der. Merkelige greier... Når man googler det navnet så kommer denne nettsiden opp:http://www.roguefitness.com/our-staff/ Har du kjennskap til denne siden? Man kan visst bestille treningsutstyr og klær der.. Ja, den der fant jeg og. Skjønner ingenting. Jeg har aldri vært i nærheten av å bestille fitness-klær fra USA. Veldig sært og spesielt... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 har du ebay konto? sjekke den for kjøp? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 har du ebay konto? sjekke den for kjøp? Ja, det var noe av det første jeg sjekket. Dessuten er Paypal knyttet til et kredittkort jeg har, som jeg allerede har sjekket. Uansett hva det er, så ser det ikke ut til at JEG har betalt noe for det... Lenke til kommentar
Ledmannen Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 hmmmmm... Mystiske greier... Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Nye måten å svindle på. Sende pakker til div. folk i postoppkrav å sjå om dei betalar det :ph34r: Endret 16. oktober 2009 av Sigurdl Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) NY er vel ikke akkurat den svindelmåten der . Endret 16. oktober 2009 av Alastor Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Nye måten å svindle på. Sende pakker til div. folk i postoppkrav å sjå om dei betalar det :ph34r: Den er jo ikke sendt i oppkrav. Det eneste jeg må betale er toll og avgifter, som ikke går til avsender... Hadde det vært sendt i oppkrav hadde det ikke vært noe å tenke på... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du sjekket at den var adressert definitivt til deg og ikke noen med tilsvarende navn/adresse etc? Ville vel ikke betalt for det der om det bare er noe klær Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du kan ikke åpne pakken fordi den juridisk sett ikke er din før du har betalt og underskrevet på at du har mottatt pakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå