Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop problemer, Svart Skjerm og NMI Memory Parity Error

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 1år gammel Multicom Kunshan M570 laptop som i det siste har begynt og oppføre seg rart. Først startet det med at for 1mnd siden fikk NMI: Memory Parity Error 1-2 ganger når jeg spilte spill(Siden dette skjedde veldig sjeldent brydde jeg meg ikke så veldig om det og regnet med at det hadde "fikset seg selv"). Nå har det kommet tilbake og nå henger datan seg temmelig ofte hvor jeg får svart skjerm og lyd begynner å henge seg før den forsvinner helt etter noen sekunder, men jeg kan høre at laptopen fortsatt er på og viftene går som bare det. Jeg får også denne NMI: Memory Parity Erroren noen få ganger. Jeg har prøvd og installere nye drivere osv, men til ingen nytte. Nå skjer det også selv om jeg ikke spiller spill. Problemene skjer ikke etter en viss tid, det er helt tilfeldig. Noen ganger skjer det 5-10min etter at jeg skrur på laptopen, andre ganger etter 20min+. Når jeg spiller spill derimot skjer det temmelig fort (som regel). Bildet blir også "skurrete" noen ganger før skjermen blir svart. Jeg har googlet mye rundt men finner ingen solide løsninger på problemet mitt og skriver nå denne posten i håp om at det er noen her som kan hjelpe meg. Jeg sitter nå og venter på at min "Trykkluft på boks" skal komme hjem og at jeg kan blåse vekk alt mulig av støv som er i laptopen i håp om at dette kanskje kan hjelpe, men i mellomtiden hadde det vært veldig flott om noen her kunne kommet med forslag til hva som kanskje kan være galt. Kanskje noen andre som har hatt lignende problemer som har fått fikset det?

Takk på forhånd

-David

Edit: Sitter nå i safemode for å se om jeg før samme problemene, om jeg ikke får svartskjerm nå vil vel det si at jeg har en korrupt driver ett sted?

Edit2: Glemte å skrive at jeg har w7

Endret av DavidFFS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å boot opp med Memtest86+ V4.00, og kjør tester på brikkene, en om gangen, og i begge slotene hvis du får error med begge brikkene i.

Memtest86+ Guide/How To's

Edit: Hvis du ikke har laget en boot cd før, så er ImgBurn et greit brenne program., og bruk "Write image fil to disc", trykk Browse for a file, og fin memtest iso-fil, og brenn.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...