asad Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg blir litt forvirret. Hvor stor psu trenger man egentlig med en maskin ala dette: i7 950, ati 5870( eventuelt crosswire ), 3x 1Tb hd`er, 1x SSD, et par dvd-drev pluss noe tillegsutstyr. Da jeg satte sammen denne pc`en her Min drømmePC til 25.000 kr , kom jeg fram til at en 1200W psu var tingen, men nå ser jeg at hw.no firstatt tester psu`er på 650W. Dette må jo tyde på at de fortsatt er brukbare...Hvor mye penger bør man bruke på en "ok" psu, uten at det blir overkill ifølge dere? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 HX650W er sikkert et godt valg for ditt oppsett, men jeg ville ikke valgt den selv. Det finnes bedre og billigere alternativ. Skal du ha modulær, ville jeg gått for en HX750W, som tross noe høyere innkjøpspris, vil komme gunstigere ut ved bruk. Den svir av mindre varme og gir følgelig redusert strømregning. OCZ Z-650W er et godt alternativ, men den er ikke modulær. Ideelt sett bør PSU'en kunne forsyne 2x effektforbruk ved normal last. PSU'er flest er konstruert slik at de er mest effektive ved halv last. Effektiviteten synker gjerne noen prosent mot maks og 20% last, under 20% last kan effektiviteten tildels være svært dårlig. Har selv en i7 860 og hd4770, som kjøres på en 430W PSU. Det er til mitt bruk mer enn nok. Tipper PC'en idler rundt 100W og bruker kanskje 150-200W nå den stresses litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå