Gå til innhold

Hvorfor er iXtreme 7530 et dårlig kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uten noe særlig til research så er jo ferdig pc bedriftene kjent for å putte mye sært inn i pcene sine. egne standarder som gjør å oppgradere til et sant helvete. egne skjermkort, ram, hovedkort etc etc er vanlig

de er ofte vage på hva det faktiske innholdet er og banker på med høye tall, mens kvaliteten er dritt. Hjelper ikke å si at man har X med ram om rammen er av dritt kvalitet. Generelt er pakke pcer bygd med mye sub par componenter.

Etter å ha sjekka hjemme sida til PB ser jeg jo at det er mange ulike IXtreme pcer men 7530 er ikke på den ofisielle hjemme sida.

Noen som kan finne den der vennligst post link.

Lenke til kommentar

mja kom over den linken jeg og OP, men tingen er bare det at det hjelper veldig lite å si

nVidia grafikkløsning med 1536 MB dedikert minne

lagringskapasitet på 1 TB (1000 GB)

og lignende

For de sier jo ikke hva slags kort eller HDD det er.

Er det et stock kort eller er det noe spesielt dritt som PB har fått lagd opp. Noe som ofte er tilfellet.

vet ikke hvor mange ganger jeg skulle hjelpe folk med å oppgradere pakke pcer bare for å finne ut at hele innmaten og noen ganger kabinettet også er spesial laga for produsenten.

Eneste folka jeg anbefaler pakke pcer til er "gamle" folk som ikke vet opp ned på en data og vil komme til å trenge den extra kunde servicen av å kunne sende den inn til produsenten.

Lenke til kommentar

igjen, takk for svar. Er det noen butikker i området rundt oslo / lillestrøm som bygger spesialbygde pcer? Har veldig lite erfaring med sånne butikker, og jeg kan ikke bygge egen pc. Og kan jeg få en bra gaming pc som drar nevnte spill for 7000?

Lenke til kommentar

Kommer ann på. Det er fult mulig å få en bra gaming rig til den prisen. Spørsmålet er vel om du vil kunen spille på medium eller high settings. Om du satser for medium settings ( ikke så ille som noen tror) så kan du få veldige mye gaming for prisen. Og spill som CSS og WoW vil du mest sannsynelig kunne kjøre på HIGH uansett. Med data utviklingen slik den er nå så trenger du ikke pimp pcen til 10000 lenger for å kunne kjøre spill.

bygge messig er det alltid folk i stor byene som bygger pcer og selger for profitt. spesielt på qxl og finn.

Lenke til kommentar

Den her av de på Komplett synes ok. Trykk Konfigurer og velg bort skjermen dersom du ikke trenger den. Velg Sapphire HD4890 til +217,- tror jeg, og så har du et flott oppsett til ca 8000,-. Velg også evt hardisken som er den femte på listen. Velg også strømforsyning nr 3, 6 eller 7 på listen.

Siste endring er å gå ned til Phenom II 720 for å spare penger. Den er god nok, men litt dårligere enn den som er satt (945). Må du ikke så hadde jeg ikke gjort det:)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg har valgt en pc fra NetShop, og konfigurert den. Tror dere at dette oppsetter er bra for 7.500?

Hovedkort: 1 stk. ASUS P5QL PRO, P43, Socket-775, DDR2 ATX, GbLAN, ICH10, PCI-Ex

CPU: 1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz CPU

Minne: 2 stk. OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18)

Harddisk: 1 stk. Samsung Spinpoint T166 640GB S-ATA II 16MB, 7200RPM, NCQ, Noise Guard, HD642JJ

Skjermkort: 1 stk. ASUS HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV790 , GS850 MHz, 2xDVI,HDMI

Kom gjerne med forslag, alle forslag er hjertelig velkommene. Jeg kan kanskje legge til deler for 1500 kr til, så la forslagene komme. Takk på forhånd.

Endret av Addyb0y
Lenke til kommentar
Takk for svar. Jeg har valgt en pc fra NetShop, og konfigurert den. Tror dere at dette oppsetter er bra for 7.500?

Hovedkort: 1 stk. ASUS P5QL PRO, P43, Socket-775, DDR2 ATX, GbLAN, ICH10, PCI-Ex

CPU: 1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz CPU

Minne: 2 stk. OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18)

Harddisk: 1 stk. Samsung Spinpoint T166 640GB S-ATA II 16MB, 7200RPM, NCQ, Noise Guard, HD642JJ

Skjermkort: 1 stk. ASUS HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV790 , GS850 MHz, 2xDVI,HDMI

Kom gjerne med forslag, alle forslag er hjertelig velkommene. Jeg kan kanskje legge til deler for 1500 kr til, så la forslagene komme. Takk på forhånd.

ville krevt raskere ram med timmings 4-4-4-12.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...