Zappza Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei! Jeg har meldt PCen min inn i domenet på skolen for å få tilgang til elevnettet der. Nettet funker bra på skolen, og ingen større problemer der. Men så kom jeg hjem i går og da får jeg ikke kontakt med noen av PCene på lokalnettet mitt. Jeg bruker RDP til å fjernstyre serveren, og når jeg prøver å koble til med DNS-navnet, står den å prøver seg på "Initiating remote connection" i 15-20 sekunder før jeg får en feilmelding som sier som følger: --------------------------- Remote Desktop Connection --------------------------- Remote Desktop can’t connect to the remote computer for one of these reasons: 1) Remote access to the server is not enabled 2) The remote computer is turned off 3) The remote computer is not available on the network Make sure the remote computer is turned on and connected to the network, and that remote access is enabled. --------------------------- OK Help --------------------------- Hvis jeg prøver å koble til serveren over IP får jeg samme meldingen bare umiddelbart. Hvis jeg prøver å pinge serveren (GAEA) får jeg opp en ekstern host, med domene navnet som suffiks, spiller forsåvidt ingen rolle hvilken PC jeg prøver å pinge i hjemme nettet, får fremdeles opp forskjellig domene navn, men samme IP på alle. Jeg har en egen domenekontroller hjemme, som alle serverene er meldt inn i. Denne domenekontrolleren kjører Server 2008 Standard og er DNS Serveren. Hvis jeg prøver å pinge eller RDPe til en av serverene med en stasjonær PC som ikke er meldt inn i domenet funker det helt utmerket, det er kun laptopen som er meldt inn i domenet som ikke får tilgang. Dette skyldes garantert en eller annen sær innstilling som systemansvarlig på skolen har satt opp, og jeg trenger bare litt hjelp om hva problemet kan være sånn at han kan få rettet opp i det. Blir som vanlig en litt rotete post, men håper folk forstår hva som er problemet - Bjarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå