simalarion Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Vill gjerne legge inn et eget bildet, text etc ved logon - logoff, så det jeg lurer på er hvor denne filen er??, og hvordan erstatter jeg den? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Er det ingen som har en mening om dette engang!?? :-? Lenke til kommentar
god_online Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Det spørs hvilken versjon av Windows du har. I 95/98/ME er det ganske enkelt: finn filene som heter logo.sys, logow.sys og logos.sys. Disse er egentlig vanlige 256-fargers bitmap(.bmp)-filer i størrelsen 320x400 og kan åpnes og endres i foretrukket bildebehandler. Når det gjelder Windows 2000 og XP er det litt vanskeligere. Normalt sett ligger oppstartslogoen gjemt i en fil kalt ntoskrnl.exe. Det finnes imidlertid flere muligheter for å endre denne. Bl.a et program som heter Reshacker. Et annet alternativ til XP er å bruke et program som heter StyleXP. Er helt sikker på at jeg har sett flere metoder på nettet, så det er bare å gjøre et søk.... Vil ellers anbefale å ta en kikk her: http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=3 Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 hvis det er denne du mener .. i windows 2000 tror jeg det er: c:winntwinnt.bmp og/eller c:winntwinnt256.bmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå