Bone Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Heisann! Håper noen kan svare kjapt!? Jeg har hatt et kamera som det har vært feil med en lang periode, og den har vært inne til reparasjon flere ganger, og jeg har nå fått tekstmelding fra Elkjøp, og jeg skal hente den nå snart, om at jeg kan heve kjøpet.. Men, hva kan jeg forvente å få tilbake? Kameraet kostet i sin tid ca 4000,- kroner.. kan jeg få DEN kjøpesummen tilbake? Eller hva får jeg? Når kjøpet har blitt bekreftet at det kan heves, så kan jeg jo få igjen penger, om jeg ønsker det? Hvis jeg vil ha nytt kamera? Hva pris legger dem til grunn? Takker for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Heves kjøpet har du rett til å få hele kjøpesummen tilbakebetalt. Krever Elkjøp nyttevederlag (dvs. avkortning i kjøpesummen), skal du ha forsinkelsesrenter fra betalingsdato. Edit: Forbrukerkjøpslovens hevingsbestemmelser. Endret 16. oktober 2009 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Heves kjøpet har du rett til å få hele kjøpesummen tilbakebetalt. Krever Elkjøp nyttevederlag (dvs. avkortning i kjøpesummen), skal du ha forsinkelsesrenter fra betalingsdato. Edit: Forbrukerkjøpslovens hevingsbestemmelser. Tommelfingerregelen er at nyttevedelag (som butikken kan kreve trukket fra) og forsinkelsesrente (som du kan legge til) blir omtrent det samme, slik at du uansett har krav på (omtrent) hele kjøpsummen tilbakebetalt. Du har krav på kjøpesummen i kontanter, butikken kan ikke avspise deg med en tilgodelapp. Hvis du ønsker å kjøpe deg nytt kamera tar du de pengene du får tilbake (dvs. hele kjøpesummen) og bruker de til å kjøpe et nytt kamera. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Tusen takk for svar! Det ble slik som dere sa.. jeg fikk tilbake kjøpe summen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå