Gå til innhold

TV2 - Bør den være i Oslo eller i Bergen

Dotten

TV2 - i Bergen eller Oslo?  

82 stemmer

1. 1. Hvor mener du kanalen bør være av de to alternativene?

• Oslo
      21
    • Bergen
      51
    • Vet ikke/ingen formening
      10

Anbefalte innlegg

I dag har TV2 hovedkontor i Bergen, men er også godt representert i Oslo. Sterke krefter vil gjerne ha hovedkontoret flyttet til Oslo, spesielt i de økonomisk pressede tider som media er i for tiden. Nå er det nylig blitt avklart at TV2 blir i Bergen, i hvert fall inntil videre.

Hvor vil du ha kanalen? Der den er, eller bør nok en kanal lokalisere seg i landets hovedstad?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan ikke jeg si at jeg har stor kunnskap om hva som vil bli anderledes om kontoret flyttes til Oslo, så derfor stemmer jeg på at den blir i Bergen.

Trenger alle de store kanalene å ha hovedkontor i Oslo? Skal det være landets sentrum? Vi har allerede nok av aviser fra Oslo, som med sine fine overskrifter lover strålende vær, men glemmer å nevne at det ikke er saken i andre steder av landet.

Jeg synes at det bør bli i Bergen, det er en fin by, Norges andre største by og Norges gamle hovedstad, hvorfor ikke bare la det bli hvor det har funket?

Lenke til kommentar

Etter som NRK har Trondheim så er det vel Bergen som er det mest logiske stedet. Ser ingen grunn til at de skulle flytte i det hele tatt, da kan en likså godt flytte alt ned i Oslo-gryta og omegn og gi avkall på distriktspolitikk og tvinge ting ut i distriktene og samtidig se arbeidsplassene fly bort.

Lenke til kommentar

Det meste skjer i Oslo. Både når det gjelder kultur, politikk og internasjonalt. Da vil det være mest praktisk om TV2 har sitt hovedkontor i Oslo. De har sikkert massevis av journalister i Oslo allerede, så det burde egentlig ikke være noe problem hvor hovedkontoret er. Jeg ser ikke helt hva forskjellen er om de er i Oslo eller Bergen, men som den lokalpatrioten jeg er vil jeg ha "alt som skjer" til min kjære by.

Lenke til kommentar

Det som er synd, hvis det blir flytting, er jo det gode film og tv-miljøet som er i byen. Etter at BT la ned BTV så blir det fort ganske sparsommelig med TV-kompetansen mellom de 7 fjell.

Det vil jo også fort prege hva som blir vist i kanalen. Norge er mer enn Oslo og det er fint om vi sikrer tilstedeværelse andre steder, spesielt blant de som driver rikskringkasting.

Men fra et rent økonomisk synspunkt er det vel lite som taler til fordel for andre byer enn Oslo.

Lenke til kommentar
Det meste skjer i Oslo. Både når det gjelder kultur, politikk og internasjonalt. Da vil det være mest praktisk om TV2 har sitt hovedkontor i Oslo. De har sikkert massevis av journalister i Oslo allerede, så det burde egentlig ikke være noe problem hvor hovedkontoret er. Jeg ser ikke helt hva forskjellen er om de er i Oslo eller Bergen, men som den lokalpatrioten jeg er vil jeg ha "alt som skjer" til min kjære by.

Dere burde være fornøyd med det dere har og får... :p

Lenke til kommentar

Denne sentraliseringen av alt i Oslo har kanskje fordeler for Oslo-regionen, men er direkte skadelig for resten av landet. Bergen fremstår som en fillialby som en kombinasjon av tiltaksløse politikere, og sentraliseringskåtheten til både det offentlige og det statlige.

La nå vi få beholde TV2 her i Bergen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter min mening skulle man bare lagt ned både TV2 og NRK. Så hadde heller staten kjøpt opp TV Norge og gjort den til statskanal (og selvfølgelig foretatt en del endringer i programinnhold). Både NRK og TV2 er to komplett useriøse kanaler som for lengst har utspilt sine sjanser. De fortjener ikke engang TV konsesjon. Så om de ligger i Oslo, i Bergen eller på Sydpolen er et fett for meg.

Lenke til kommentar
Etter min mening skulle man bare lagt ned både TV2 og NRK. Så hadde heller staten kjøpt opp TV Norge og gjort den til statskanal (og selvfølgelig foretatt en del endringer i programinnhold). Både NRK og TV2 er to komplett useriøse kanaler som for lengst har utspilt sine sjanser. De fortjener ikke engang TV konsesjon. Så om de ligger i Oslo, i Bergen eller på Sydpolen er et fett for meg.

Hva i all verdens land og rike mener du, her MÅ du utdype!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...