Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vare fra netshop, sendt uten at det ble bekreftet


Anbefalte innlegg

Så problemet er at jeg skulle kjøpe en vare på netshop, en musematte og glidez, til sammen rundt 200,- kr.

Så jeg klikket av på at jeg skulle betale med visa, trykte neste, logget inn på nettbanken min, men så klikket nettleseren. Jeg fikk ikke tastet inn passordet mitt. Så ordren gikk ikke gjennom. Så jeg åpnet ny nettleser, fullførte ordren, alt gikk greit.

 

Litt mindre enn en uke senere fikk jeg melding på mobilen min at 2 (TO) pakker hadde komt i posten. Jeg gikk inn på pcen min og sjekket, de hadde sendt samme vare 2 ganger, bare at den første varen sendte de på oppkrav.

 

Jeg sendte mail til noen på netshop, sa at jeg ikke hadde bestillt den varen, jeg fikk svare, og endte med at jeg gikk ned på posten og sendte den i retur.

 

Så hentet jeg den andre varen, alt var fint. 1 og en halv uke senere fikk jeg brev av netshop "uavhentet gebyr" hvor jeg fikk regning på 495,- kr.

 

Ringte inn på en fredag, de sa de måtte ta det opp med høyere hold. Ringte tilbake mandag, kom til en ny person som sa at jeg skulle bli ringt opp igjen av fyren jeg snakket med sist, siden han kjente saken. Han ringte meg ikke opp igjen. Ringte igjen på tirsdagen, da fikk jeg beskjed om jeg skulle sende en mail.

 

Så no, på fredagen fikk jeg svar hvor det stod at jeg måtte betale for frakten for varen. Varen som jeg egentlig ikke bestillte. Så kunne de ta vekk gebyret.

Hva syns dere forumfolk? Er det fair ovenfor meg å betale frakt for en vare jeg ikke har bestillt.

Betale frakt frem OG tilbake, slik at kostnaddene blir mer enn den egentlige varen jeg skulle bestille? Er en liten prinsippsak, men jeg er student, betale 290,- for noe jeg ikke har fått er egentlig, i mine øyne uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bet.bet.: Kontant (eller postoppkrav)

Valuta: NOK

 

Det gikk inn som ordrebekreftelse, men det fikk ikke jeg med meg før det kom frem i posten.

 

Men det er jo helt latterlig mtp. at jeg ikke bekreftet ordren som skulle bli betalt med visa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

På siden der du får oversikt over total kostnad listes også fraktkostnader. Dette vil jeg tro er lovfestet et eller annet sted at skal oppgis nøyaktig, spesielt med tanke på mobilgreiene. Uansett, siden pris for oppkrav er høyere enn for visabetaling, kan de da ikke sende ut som oppkrav uten å få bekreftet dette fra kunden, da totalprisen blir høyere enn du godtok da du bekreftet ordren. Samtidig kan du vel bruke forbrukerkjøpslovens paragraf 37 der det stpr bl.a at selger ikke kan ta seg betalt for å utstede regning uten at dette er avtalt. Siden oppkravsgebyr tilkommer ved forsendelse via oppkrav - noe du igjen ikke har fått beskjed om eller godkjent siden du valgta visa som betalingsmetode - vil jeg tro denne også kan brukes i dette tilfellet. Uansett er det her helt klart netshop sin feil da de ikke kan endre betalingsmetode i hytt og pine uten å forhøre seg med kunden. Når visa er valgt som betalingsmetode og betaling ikek blir fullført, kan netshop sin opptreden her anses som en noe tvilsom metode for å skaffe flere ordrer enn kundene faktisk legger inn. Vil tro forbrukerombudet er interessert i saken uansett hva slags vinkling du bruker. Anbefaler deg å linek til den tråden her i en mail til dem, nå har netshop ræva kundeservice som det er men om det er noen som har markedsføringsbakgrunn på det stedet overhodet vil de fort finne ut at den totale kostnaden for kundeservice på saken, dårlig kundeforhold til deg samt dårlig reklame når saken bringes ut i lyset overstrider beløpet du her snakker om med en faktor på en god del.

 

Forøvrig har netshop så sirup i ræva med å sende ting at jeg er overrasket over at det tok mindre enn en uke å få ting :p sist gang jeg bestilte noe der ("sist" har her dobbel betydning) satt de på lagervaren i 5 dager før de fikk dratt ræva si til postkontoret.

Lenke til kommentar
Sendte varen i retur med en gang. De sier de skal stryke gebyret, men jeg må betale frakten. Er likevel håpløst at jeg må betale nesten 300kr for frakten.

 

snakk med banken din og spør hva som har skjedd når bestillingen ditt ble brutt pga nettleseren, idiotisk når en bestilling går igjennom 2 ganger.

dette må være registrert en eller annet plass.

 

ikke betal når du får inkasso og klag med en gang med rekommanderte brev,

da blir inkasso sett på vent.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...