Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC - gaming

Anbefalte innlegg

Heisann, har bestemt meg for å kjøpe en ny PC, stasjonær. Er fra komplett jeg har bestemt meg å kjøpe den fra selvfølgelig, i prisklassen 10-13K inkl. skjerm.. PCen skal være god, være mulig å spille WOW i crowded areas med opptimal grafikk og høy FPS (ikke det at dette krever så mye, men vært borti mye rart...) en god PC m.a.o

Noen som kan hjelpe?

// Rukk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WoW liker dual-core-prosessorer ekstremt bra, quad-core er som regel ikke verdt pengene. Se etter en høyt klokket dual-core om ikke du planlegger annen gaming i tillegg.

http://www.pcgameshardware.com/aid,693737/...re-i5/Practice/

4 GB med RAM, høyt klokket dual-core og et rimelig high-end skjermkort (Radeon 5850 f. eks.) og du skulle klare WoW rimelig bra. Selv har jeg en Phenom II x2 550 klokket til 3,5 GHZ og XFX Radeon 4870 og spiller med blank 60FPS Ultra overalt bortsett fra Dalaran med 1680x1050. Bruk mye penger på komponenter som varer lenge, d.v.s. skjerm, PSU og kabinett, evt. hovedkort. Prosessor og grafikkort kan byttes ut etter et par år, kabinett, skjerm og PSU kan lett holde i 5-10 år.

Anbefaler deg å skaffe en SSD i tillegg.

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar

Vil også at det skal være godt mulig å spille CSS og COD6 når det kommer, glemte å nevne.

Hadde du hatt gidd til å sette sammen en slik pc på www.komplett.no altså FPS-gaming + WoW? Ved at utvalget på komplett kanskje ikke er optimalt, men orker ikke bestille fra ørten nettsteder og deretter sette sammen pc'en selv

Endret av Rukk
Lenke til kommentar

Her har du en haug av muligheter , du er på utkikk etter en gaming "rigg" det vil si at det er viktig med grafikkkort og rask CPU. Jeg tror du ville få mye mer for pengene hvis du velger et i5 oppsett. Det er så og si nesten helt likt som 1366 socket og gjør det faktisk bedre på noen tester til gaming enn i7 :) Da har du mye penger spart allerede på ram,cpu og hovedkort.

Men husk at rammen må være 1.65 volt eller mindre og at det er DDR3 to kanals , det vil si at det lønner seg med 2x2gb.

Når det gjelder skjerm så ville jeg valgt den kakeshoma linket til ;) ellers er det egentlig bare å velge å vrake .

Du har nå spart noen tusen kroner og har fortsatt en jeg vil si like bra pc , så hvorfor ikke legge inn en SSD som du da vil ha nytte av under loadingen på spill og programmer:)

SSD#1 Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2

SSD#2 OCZ Solid State Disk Vertex 30 GB

Du har egentlig et hav av muligheter men å kjøpe en ferdigbygget pc fra komplett til over 10k UTEN skjermkort fra 5000serien er nesten litt sløsing med penger .

Kan evt sette inn noen flere vifter , kjølere isteden for SSD eller du kan kjøpe et godt headset med lydkort :) alt avhenger av hva du vil .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...