Lintho Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hvordan cpu vifte skal jeg bruke til en 2.6ghz/800 pentium ? er boxed så det føler vel med en. men tror jeg vil ha en som funker litt bedre så jeg kan overklokke. forslag ? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Uten å ha erfaring med den spesifikke CPUen du nevner kan jeg på generelt grunnlag si at boxed-viftene til Intel-CPUer er vel egnet også til overklokking. Selv har jeg hatt en P4 2,4 533 overklokket til 2,7 med boxed og en P4 2,67 overklokket til 3,2 med boxed. Sistnevnte har jeg også prøvd med en Silent Cooler Master uten nevneverdig forskjell i temperatur (kun litt lavere støy). Jeg skal nå montere en Zalman CNPS7000-CU med to formål for øyet: -lavere støy -bedre kjøling Om det er verdt pengene vil tiden vise, den er i alle fall tøff å se til :smile: Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 denne kjøleribba og en god vifte, foreksempel denne og en sånnen er ganske bra!!men det er jo litt dyrt.. Kjøp kabinettvifter også! det hjelper ganske mye!denne er også veldig bra! Lenke til kommentar
Lintho Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 oioi, den var jo nesten litt tøff også thx Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg innstallerte min Zalman 7000 ALCU igår, på en P4 2.67. 100% load i en time på Folding@home gav en temperatur på 46'C. Med boxed lå den på 54'C. Temperaturen i kassa er 23'C. Trekk din egen konklusjon... Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Takk ikke vanskelig det, var det vel? Hva når du OC'er med FSB på 160-165, altså opp mot 3,2 GHz? Blir den over 60 ved full load over tid da? Jeg har som prinsipp at jeg setter max grense på 65 grader på P4'ene mine. Har aldri vært så høyt ennå. Hva med goop, er det en sånn kjip PAD påmontert ved levering, eller? Jeg vil bruke Arctic Silver på min, lurer bare på om jeg må rense den før montering eller om den allerede er ren og glatt som en barnerumpe. Til sist: hva er din subjektive vurdering av støyen fra vifta? Behagelig lav, eller hvinende lav, eller hva? Jeg har et ASUS P4G8X Deluxe hovedkort, det skal være plass til den der. Den er jo ganske stor i diameter, og veier en del . . . Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Takk ikke vanskelig det, var det vel? Hva når du OC'er med FSB på 160-165, altså opp mot 3,2 GHz? Blir den over 60 ved full load over tid da? Jeg har som prinsipp at jeg setter max grense på 65 grader på P4'ene mine. Har aldri vært så høyt ennå. Hva med goop, er det en sånn kjip PAD påmontert ved levering, eller? Jeg vil bruke Arctic Silver på min, lurer bare på om jeg må rense den før montering eller om den allerede er ren og glatt som en barnerumpe. Til sist: hva er din subjektive vurdering av støyen fra vifta? Behagelig lav, eller hvinende lav, eller hva? Jeg har et ASUS P4G8X Deluxe hovedkort, det skal være plass til den der. Den er jo ganske stor i diameter, og veier en del . . . Først det første først: Jeg har ikke oc'et noe enda, gjør ikke det før jeg får innstallert ny CPU (2.6 800 MHz) og nytt HK, samt ny RAM. Håper det kan skje idag eller imorgen. Zalman sender med goop, men jeg har brukt AS3. Du trenger ikke rense den, den var helt strøken. Støyen er ikke der, den er stille som bare rakkern. Så det blir ekstremt behagelig lav. PS: Jeg innstallerte den på et P4G8X Deluxe... Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Takk for svar. Gleder meg til å installere. Blir rene Zalman-kabinettet her i gården nå! Lenke til kommentar
Lintho Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 HK ----> http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl CPU --->http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl DDR ----> http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl x 2 CPU vifte ---> http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...00ALCU&toc=3820 dette funker vel bra ? se også en ny topic fra meg @ Hjelp, skal ha ny pc. mere info der Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg bestilte en "haug" med disse lydløse 80mm Papst viftene med beskjedne 12 dB støy, 8412N2GL men bomma litt mtp. kontakter. Vurderte å kjøpe slike adaptere, men ble av Microplex tipset å heller kjøpe en slik viftestyring. Jeg undret meg litt på hvordan denne skulle monteres, og savnet i grunnen å ha litt kontroll over viftestyringen. Ettersom jeg allerede har Zalman heatpipe og nå har bestilt Zalman CPU-kjøler var det helt naturlig å gå for Zalmans viftestyring. La oss nå da håpe at jeg kan klokke av hjertens lyst uten at det skal gå ut over hørselen, jeg synes selv jeg fortjener en mer støysvak PC. Kanskje det neste blir vannkjøling? Jeg er litt skeptisk til dette med væsker inn i kabinettet, særlig mtp. kondensering på slanger og fare for lekkasje, men kanskje en dag... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Lurer faktisk på en vifte skjøl til 2800+ noen stille vifter..? må kjøle godt over.. kanskje overklokking.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Lurer faktisk på en vifte skjøl til 2800+ noen stille vifter..? må kjøle godt over.. kanskje overklokking.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå