Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten å ha erfaring med den spesifikke CPUen du nevner kan jeg på generelt grunnlag si at boxed-viftene til Intel-CPUer er vel egnet også til overklokking.

Selv har jeg hatt en P4 2,4 533 overklokket til 2,7 med boxed og en P4 2,67 overklokket til 3,2 med boxed. Sistnevnte har jeg også prøvd med en Silent Cooler Master uten nevneverdig forskjell i temperatur (kun litt lavere støy).

Jeg skal nå montere en Zalman CNPS7000-CU med to formål for øyet:

-lavere støy

-bedre kjøling

Om det er verdt pengene vil tiden vise, den er i alle fall tøff å se til :smile:

Lenke til kommentar

Takk ikke vanskelig det, var det vel?

Hva når du OC'er med FSB på 160-165, altså opp mot 3,2 GHz? Blir den over 60 ved full load over tid da?

Jeg har som prinsipp at jeg setter max grense på 65 grader på P4'ene mine. Har aldri vært så høyt ennå.

Hva med goop, er det en sånn kjip PAD påmontert ved levering, eller? Jeg vil bruke Arctic Silver på min, lurer bare på om jeg må rense den før montering eller om den allerede er ren og glatt som en barnerumpe.

Til sist: hva er din subjektive vurdering av støyen fra vifta? Behagelig lav, eller hvinende lav, eller hva?

Jeg har et ASUS P4G8X Deluxe hovedkort, det skal være plass til den der. Den er jo ganske stor i diameter, og veier en del . . .

Lenke til kommentar
Takk ikke vanskelig det, var det vel?

Hva når du OC'er med FSB på 160-165, altså opp mot 3,2 GHz? Blir den over 60 ved full load over tid da?

Jeg har som prinsipp at jeg setter max grense på 65 grader på P4'ene mine. Har aldri vært så høyt ennå.

Hva med goop, er det en sånn kjip PAD påmontert ved levering, eller? Jeg vil bruke Arctic Silver på min, lurer bare på om jeg må rense den før montering eller om den allerede er ren og glatt som en barnerumpe.

Til sist: hva er din subjektive vurdering av støyen fra vifta? Behagelig lav, eller hvinende lav, eller hva?

Jeg har et ASUS P4G8X Deluxe hovedkort, det skal være plass til den der. Den er jo ganske stor i diameter, og veier en del . . .

Først det første først:

Jeg har ikke oc'et noe enda, gjør ikke det før jeg får

innstallert ny CPU (2.6 800 MHz) og nytt HK, samt

ny RAM. Håper det kan skje idag eller imorgen.

Zalman sender med goop, men jeg har brukt AS3. Du trenger

ikke rense den, den var helt strøken. Støyen er ikke der, den er

stille som bare rakkern. Så det blir ekstremt behagelig lav.

PS: Jeg innstallerte den på et P4G8X Deluxe... :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en "haug" med disse lydløse 80mm Papst viftene med beskjedne 12 dB støy, 8412N2GL men bomma litt mtp. kontakter.

Vurderte å kjøpe slike adaptere, men ble av Microplex tipset å heller kjøpe en slik viftestyring.

Jeg undret meg litt på hvordan denne skulle monteres, og savnet i grunnen å ha litt kontroll over viftestyringen. Ettersom jeg allerede har Zalman heatpipe og nå har bestilt Zalman CPU-kjøler var det helt naturlig å gå for Zalmans viftestyring.

La oss nå da håpe at jeg kan klokke av hjertens lyst uten at det skal gå ut over hørselen, jeg synes selv jeg fortjener en mer støysvak PC.

Kanskje det neste blir vannkjøling? Jeg er litt skeptisk til dette med væsker inn i kabinettet, særlig mtp. kondensering på slanger og fare for lekkasje, men kanskje en dag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...