Lasse94 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei, lurer på om det eksisterer eller er mulig å lage et program som søker gjennom Nedlastninger mappen eller andre mapper, for så å sende dem for eksempel Film-mappen. Hvis dere ikke skjønner, så er det slik jeg mener: Jeg laster ned en sang fra nettet, den legger seg automatisk i "Nedlastninger". Men jeg vil ha den i musikk-mappen, uten å måtte dra over alle filene..(har veldig mange forskjellige filer ) Så programmet sender de forskjellige filene til de forskjellige mappene ved å vite hva slags filformat det er... jeg kan ingenting om koding, så derfor spør jeg da alle dere glupinger der ute, finnes det et slikt program eller er det noen av dere som har lyst til å lage et? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det er selvfølgelig mulig (og ganske enkelt) å skrive et lite program som flytter alle filer til en mappe bestemt av filendelsen (tror kanskje dette kan gjøres i batch også). Selv har jeg laget et program som automatisk henter alle episodene jeg ikke har sett fra lista på next-episode.net, laster dem ned på serveren hjemme, fjerner dem fra lista mi på next-episode.net, flytter filene til riktig mappe på filserveren og laster ned subtitles hvis de eksisterer. Utfordringen med slike oppgaver er å kunne identifisere hvor fila skal sendes/flyttes. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Takk for svar hva slags koding er det snakk om? har svært lite peil på koding for øyeblikket er det snakk om mange linjer med koding, og hva mener du med batch? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Batch er et scriptspråk som Windows har tatt med seg fra DOS. Det er mest tiltenkt administrative oppgaver (som å sette klokkeslett eller sette opp printere og shares) men kan brukes til andre ting også. Jeg tror det ville vært utfordrende å gjort dette i batch. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Ok, er det noe program på nettet som gjør slikt, eller er det noen som vil lage et program til meg ? er ny på forumet btw, så er ikke helt satt inn i hvordan alt funker her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå