Gå til innhold

Hvilke netbooks er mest interessante?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt om den, og andre som Lenovo Ideapad, Acer Aspire One og noe fra Point of View, men siden det er vanskelig å vurdere de tingene jeg har skrevet i førsteposten uten å ha prøvd maskinene selv, hadde det vært fint om folk som har prøvd/eier de ulike maskinene å skrive litt om de :)

Lenke til kommentar
Den var fin :) Vurderer å gå for Asus EEE 1008HA, noen med erfaringer om den her?

Hva med å vente en liten uke eller to? Nå renner det inn modeller som kommer med både Nvidia ION og Windows 7. Vil tro at du kan komme til å få mer moro for pengene dine om du venter litt :)  

1008HA er en flott maskin som gir mye for pengene, det er det liten tvil om. Så om du ikke bryr deg om Windows 7, eller skal legge inn et annet OS på egenhånd er det ikke så mye å stusse på.

Endret av basip
Lenke til kommentar

ION kom for ikke så lenge siden, og det finnes maskiner på markedet som har teknologien nå. Er bare ikke så mange av dem. Kort fortalt er det et brikkesett som kan sammenlignes med et skjermkort, det tar seg av dekodingen av filmer, grafikk og slikt. Et "problem" på de fleste netbooks har vært at de ikke er kraftige nok til å spille av HD filer. Det problemet løser ION for deg :)

Selv venter jeg på Lenovo S12

Om du vil lese mer om dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_Ion

Endret av basip
Lenke til kommentar

Asus 1005ha-h (Merk -h) har 10.5 times batteritid, Atom N280 prossessor (1.66ghz) Og er generelt solid og bra. Eneste nedturen er at det er XP og ikke Win 7. (Hvis man kan kalle det nedtur? ikke testet win7 nok ennå)

Det er samme prossessor som var i 1000he (Som er og blir en suksess) denne fungerer utmerket for meg, kan tilogmed kjøre WoW.

Ellers kommer Acer Ferrari one snart, skal visst være første netbook med dualcore? (Correct me if i am wrong) Den skal også ha mulighet for 4gb ram og eksternt skjermkort. Prisen blir vel mellom 5-6 tusen.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=111424

Ellers så er det lurt å skjekke ebay.com for tilbehør som billadere, større batterier skins osv, man kan lett gi en netbook ett personlig preg :-)

Lenke til kommentar

Har sett endel på 1005ha, den virker super ja. -h er endel dyrere, men den ekstra batteritiden virker nesten verdt det. Når man først skal ha netbook, blir den jo genial om den går en hel arbeidsdag uten å måtte kobles til strømnettet!

Ser det finnes en -a som har den "kjipe" prosessoren, ikke bluetooth, men kraftig batteri.

Jeg skulle helst hatt uten Windows-skatt, da jeg allerde har lisenser på XP, Vista og 7 :(

Lenke til kommentar

Windows kommer på nesten alle. Men vet at multicom har en artig liten sak med N280. Denne kan man også konfigurere selv med SSD disk og 2gb ram osv. Og hvis man vil kan den bli levert uten OS. Man kan velge mellom 3 og 6 cellers batteri, men usikker på batteritiden. Tror ikke den kommer opp mot 1005ha-h men jeg vil tippe kanskje 7 timer, noe som egentlig er nok.

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....2;c:101186;fl:0

Intel SSDen her (NTEL X25M 80GB SSD SATA 2.5", MLC [+1 361,-]) Mener jeg skal være meget god?

Lenke til kommentar

Synes de forskjellige utgavene av 1005HA er forvirrende, så jeg forsøker å lage en oppsummering her til nytte for meg selv og forhåpentligvis andre. Korriger gjerne! Jeg skriver først basismodellen, og så hvordan de ulike avviker fra denne.

Asus Eee 1005HA

1005HA-B: Intel Atom N270 1.6 GHz, 1GB RAM, 160 GB HD, 802.11 b/g/n, 1024x600 matt skjerm, 3 cell 4hr, 0.3 mp webcam

1005HA-M: 6 cell 8.5 hr, 1.27 kg

1005HA-A: 6 cell 9 hr, 250 GB, Bluetooth

1005HA-H: 6 cell 10.5 hr, N280 1.66 Ghz, Bluetooth, 1.3 mp, 1.3 kg

1005HA-A: 6 cell 9 hr, 250 GB, Bluetooth

1005HA-V: se -M (USA)

1005HA-P: se -H (USA)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...