blackbrrd Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Egentlig så er en av de største forskjellen på betalt og gratis antivirus at man på betalversjonene alltid får de siste virusoppdateringene, det er noe jeg personlig ikke syns er så uvesentlig. Det er alltids en grunn til at noe er gratis. Ikke sant? Helt uenig, min erfaring er at f.eks gratisversjonen av Avira finner nyere virus enn f.eks Fsecure. Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Egentlig så er en av de største forskjellen på betalt og gratis antivirus at man på betalversjonene alltid får de siste virusoppdateringene, det er noe jeg personlig ikke syns er så uvesentlig. Det er alltids en grunn til at noe er gratis. Ikke sant? Helt uenig, min erfaring er at f.eks gratisversjonen av Avira finner nyere virus enn f.eks Fsecure. Nå kjenner jeg ikke til F-Secure så godt. Men Avira kjenner jeg til. Det er det AV-programmet jeg anbefaller til alle som ikke vil betale for sikkerhetsprodukter. Men personlig ville jeg aldri ha byttet Norton 360 som jeg bruker på mine 3 hovedPC-er med gratisversjonen til Avira. Det sier jo litt om hvor fornøyd jeg er med Norton Det eneste som jeg kan se for meg som kan konkurere med Norton må være Kaspersky Internet Security 2010. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Egentlig så er en av de største forskjellen på betalt og gratis antivirus at man på betalversjonene alltid får de siste virusoppdateringene, det er noe jeg personlig ikke syns er så uvesentlig. Det er alltids en grunn til at noe er gratis. Ikke sant? Helt uenig, min erfaring er at f.eks gratisversjonen av Avira finner nyere virus enn f.eks Fsecure. Nå kjenner jeg ikke til F-Secure så godt. Men Avira kjenner jeg til. Det er det AV-programmet jeg anbefaller til alle som ikke vil betale for sikkerhetsprodukter. Men personlig ville jeg aldri ha byttet Norton 360 som jeg bruker på mine 3 hovedPC-er med gratisversjonen til Avira. Det sier jo litt om hvor fornøyd jeg er med Norton Det eneste som jeg kan se for meg som kan konkurere med Norton må være Kaspersky Internet Security 2010. Hva er grunnen? Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Egentlig så er en av de største forskjellen på betalt og gratis antivirus at man på betalversjonene alltid får de siste virusoppdateringene, det er noe jeg personlig ikke syns er så uvesentlig. Det er alltids en grunn til at noe er gratis. Ikke sant? Helt uenig, min erfaring er at f.eks gratisversjonen av Avira finner nyere virus enn f.eks Fsecure. Nå kjenner jeg ikke til F-Secure så godt. Men Avira kjenner jeg til. Det er det AV-programmet jeg anbefaller til alle som ikke vil betale for sikkerhetsprodukter. Men personlig ville jeg aldri ha byttet Norton 360 som jeg bruker på mine 3 hovedPC-er med gratisversjonen til Avira. Det sier jo litt om hvor fornøyd jeg er med Norton Det eneste som jeg kan se for meg som kan konkurere med Norton må være Kaspersky Internet Security 2010. Hva er grunnen? Noen av grunnene til at jeg ikke vil bytte ett betalprodukt som Norton 360 med et gratisprodukt som Avira baserer seg mye på helhetsinntrykket. Norton 360 har alt i ett program: Antivirus, Brannmur, sikkerhetskopi, diskfragmentering, registerrens o.s.v. Den bruker lite ressurser, har et lekkert disegn, oppdateres ofte, har god kundeservice og ikke minst: den beskytter deg! Du må ikke misforstå meg. Avira er et knallgodt program. Men hvorfor installere flere program? Skal du ha et gratis AV-program bør du også installere et skikkelig god to-veis brannmur. Den brannmuren som er innebygd i Windows er ikke bra nok har jeg lest her inne og hørt fra folk som sies å ha peiling på data og sikkerhet. For mange kan det bli mange programmer å holde orden på med tanke på oppdateringer o.s.v. En annen grunn er at jeg gjerne betaler for god kvalitet. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg var bare nysgjerrig på grunnene dine. Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg var bare nysgjerrig på grunnene dine. Den er grei Håper du var fornøyd med svaret mitt da Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg var bare nysgjerrig på grunnene dine. Den er grei Håper du var fornøyd med svaret mitt da Godt begrunnet svar, men jeg er uenig da. Bruker en gratis to-veis firewall idag og har ikke hatt behov for noen programmer til å røre rundt i registeret. Ser derfor ikke noe poeng i å kjøpe en alt-i-ett pakke som koster penger pr år. Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg var bare nysgjerrig på grunnene dine. Den er grei Håper du var fornøyd med svaret mitt da Godt begrunnet svar, men jeg er uenig da. Bruker en gratis to-veis firewall idag og har ikke hatt behov for noen programmer til å røre rundt i registeret. Ser derfor ikke noe poeng i å kjøpe en alt-i-ett pakke som koster penger pr år. Det er helt greit at du og jeg er uenige, det har jeg respekt for. Uenigheter må vi bare regne med . Desuten synes jeg at det er bra at vi debatter hva som er best av gratis eller betal-programmer. Det kan jo hjelpe meg og andre til å velge hva man har behov for. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Undertegnede har betalt for Kaspersky Anti-Virus, lisens gyldig i to år og sådan for en PC. Jeg er storfornøyd. Ble kjøpt våren 2008 via deres hjemmeside. Lenke til kommentar
Xquzi Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 jeg selv bruker AVG free og maleware og det funker fint begge er gratis også. Men husk at det er ingen virus programmer som fjerner alt! Jeg vil anbefale deg AVG free, funker fint. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Har vært borti et virus hverken AVG eller Fsecure klarte å fjerne, mens Avira klarte det. Derfor jeg anbefaler Avira. Lenke til kommentar
Hmf Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Hadde AVG før, hadde lyst å prøve noe annet. Så jeg prøvde Avira, og den fant to ting som AVG ikke fant. Men nå hadde jeg ikke sjekket PCen for virus med AVG før jeg byttet til Avira på lenge.. Har AVG brannmur? Lenke til kommentar
Asnada Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Egentlig så er en av de største forskjellen på betalt og gratis antivirus at man på betalversjonene alltid får de siste virusoppdateringene, det er noe jeg personlig ikke syns er så uvesentlig. Det er alltids en grunn til at noe er gratis. Ikke sant? Det er ein grunn ja, til at noko er gratis. Den er at nokre produsentar vil tene pengar på andre måtar, dei baserar seg ofte på ein "pro"-versjon, eller på reklame. Ved å ha ein gratis-versjon trekkjer dei fleire brukarar, som (kanskje)oppgraderar til pro-versjonen. Gratis antivirus treng ikkje vere dårlegare enn betalt - ofte tvert imot! Eg har brukt Avast i snart to år, daglege oppdateringar og enkelt og greitt grensesnitt. Noko av det som er bra med Avast i forhold til andre (f.eks. Norton) er at Avast ikkje bryr deg om cookies, som så og seie aldri er farlege. Anbefalar varmt Avast! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå