abene Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Mozilla-utvikler vil ikke godta Microsofts nettleserforslag. Les mer Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Og helt tilfeldig er Internet Explorer "dead center". Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ja ja, det er ikkje enkelt å gjere alle til laks, som dei seier... Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) XmasB: Vel, de har iallefall ikke plassert seg selv først. Synes dette ser nokså bra ut, og er ikke enig i Borris som tydeligvis prøver å finne en finuerlig metode for å komme først på listen. Om jeg har forstått det rett, så er dette en side som vises når man åpner IE, og IE er installert som standard? Og etter hva jeg mener å ha lest så er dette også en side som MS vurderer å vise i tidligere utgaver av Windows via oppdateringer? Endret 16. oktober 2009 av tamarin Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Er så forbanna lei av all denne sutringen til Mozilla og Opera nå. Lenke til kommentar
Spite/Ron Turbo Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Går det an å være mer sutrete? "Mamma, mamma, Micrsoft vil ikke sette nettleseren min på toppen av listen...". Ser ut som en helt grei måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Er det ikke også meninga at EU selv skal administrere denne siden? Da er det EU som bestemmer hvem som skal stå "først". Microsoft har bare kommet med et forslag til rekkefølgen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Windows 7 lanseres om 6 dager, så EU bør vel snart bestemme seg. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Det er verdt å nevne at det ikke er Mozilla som offisielt mener dette (iallfall ikke ennå). Dette er Jenny Boriss' personlige mening. Hvis man ser på bloggen som omtales står følgende helt øverst: (Note: This is my personal opinion and sure as hell doesn’t reflect Mozilla’s official position or any formal statement from Mozilla) Endret 16. oktober 2009 av AndyG Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Haha xD dette var rett og slett enda mer barnslig av mozilla. "Boriss foreslår at nettlesernes rekkefølge i dialogboksen avgjøres av antall brukere på verdensbasis, men med unntak av Internet Explorer som bør være sist i rekkefølgen" Altså vil de liste det etter brukere så får IE være med, selv om det ikke er et aktivt valg som gjør at de er helt øverst. Dessuten er det tåpelig å påstå at Microsoft skal gjøre sin egen web browser minst mulig tiltrekkende. Syns egentlig dette var et bra forslag nå. Tar hensyn til monopol-situasjonen og likestiller alle nettleserne, samtidig som IE for lov til å stå på midten av podiet med mest undertekst. Helt greit, kjør på! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Flisespikkeri! Noen må stå først og sist. Hvem som er størst og minst endres over tid så en slik plassering er bare riktig i det øyeblikket pop-up'en designes. Ta det alfabetisk etter browsernavn, alfabetisering er rettferdig i alle andre sammenhenger. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Agurk sier nå jeg. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du slutter aldri å overraske abene. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Stemmer for at det skal være tilfeldig. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hva med å anonymisere de 10 browserne fullstendig? Du må velge 1 av 10 knapper, og du ser først hva du har valgt etter at du har klikket. Operas store sjanse til å nærme seg 10% markedsandel! Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 ingen hadde noen bra forklarings tekst uansett, hvorfor ikke bare toppe det hele med å skrive "vi er best". Flott at brukeren får et slikt valg, men personlig så ser jeg først på Explorer ettersom den er i midten Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Plasseringen bryr meg midt i brunøyet. Jeg stemmer for at plasseringen "randomiseres" for hver gang dialogboksen åpnes. Dessuten synes jeg de forskjellige valgene bør få en bedre beskrivelse. "Better, faster, easier" ser liksom bedre ut enn "a new browser for windows". Skriv hva de forskjellige nettleserne tilbyr (i.e: "add extensions and customize to your needs", "built in email client" etc.). edit: vet at det bare er et utkast, men mistenker at det ferdige opplegget blir så og si likt Endret 16. oktober 2009 av raid2 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Random plassering, men ellers så er det flisespikkeri, og det er den i midten som blir oppfattes som den beste. Er faktisk bevist at folk flest vil velge det som er i midten Lenke til kommentar
SpecR Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Eller: random installering av browser ved hvert installering av OS. 100% rettferdig. Eller kanskje ikke.... Lenke til kommentar
Kris Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Plasseringen bryr meg midt i brunøyet. Jeg stemmer for at plasseringen "randomiseres" for hver gang dialogboksen åpnes. Det hadde nok vært det beste. Men jeg bryr meg ikke så veldig. De som ikke vet noe om de forskjellige nettleserene kommer nok unasett til å velge IE fordi de har sett ikonet før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå