Gjest medlem-82119 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Bruker siste versjon av openoffice. Skriver endel dokumenter med aktivitetsplaner fremover, og når jeg forsøker å liste opp datoer under hverandre, som dette: 15. Mars 28. Mars 03. April Så spretter det opp en "punkter og nummerering" og autofullfører neste linje til f.eks. 15. Mars 16. Mars 17. Mars Han tar altså tallet (datoen) på forrige linje og legger til en på neste. Forsøker jeg å slette, så rotes listen til. Dette oppstår når man skifter linje med enter, ikke når man klikker helt til venstre med musa og hopper innover på arket. Finnes det en måte å slå av denne funksjonen på, eller justere den på en eller annen måte? Det er et helvete hver gang jeg skal lage lister med datoer, og bruker mye tid på å rette listen frem og tilbake på grunn av dette. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Verktøy --> Autoretting --> Innstillingar. Fjern haka frå boksen ved «Bruk nummereringssymbol». Alternativt kan du bruke shift + enter i staden for enter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå