BaltusBrun Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei! Nå begynner jeg å bli ganske pissed. For tiden har nemmelig nettet brytet ned når enten en i familien ringer eller blir ringt til. Hva har skjedd? Må jeg ringe en elektriker eller er det enklere en som så? Takk for kjappe svar Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hva slags internettkobling har du? ADSL? Kabel? What? Hvis du har ADSL-modem, så kan det høres ut som det er en splitter som ikke fungerer skikkelig, eventuelt at telefoner og/eller ADSL-modem er koblet feil i forhold til splitteren. Da kan nemlig internettforbindelsen forstyrres av telefontrafikken. Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Har ADSL modem ja. Med ruter og greier. Skal jeg kontakte en elektrikker eller? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvis problemene startet etter at noen i huset koblet til en ny telefon, så ligger kanskje årsaken der. Hvis det bare dukket opp plutselig "uten grunn", så kan det hende fagfolk bør se på det. I hvert fall hvis man ikke er stø i faget selv. Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvis problemene startet etter at noen i huset koblet til en ny telefon, så ligger kanskje årsaken der. Hvis det bare dukket opp plutselig "uten grunn", så kan det hende fagfolk bør se på det. I hvert fall hvis man ikke er stø i faget selv. Ok, da takker jeg så meget for svar Tråden kan stenges! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Splittern må være plassert før modem og før første telefon. Splitteren fungerer også som filter for å hindre at telefoni forstyrrer datatrafikk og omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå