Gå til innhold

Hvem er fanatisk: Vi eller Seixon?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg holder med Seixon. Etter min mening har han et objektivt og kunnskapsbasert syn på tema USA/Irak.

 

Med fare for å bli "hasjhøgd", må jeg bare få sagt dette:

 

Mange går på skolen noen år, og tror de er "ferdig utdannet" og ikke har NOE mer å lære om feltet de er utdannet i. Utdanningssystemet har "glemt" å lære bort, at det du lærer på skolebenken, er bare et VERTØY for å lære enda mer. Det er ikke dermed sagt at ALLT som står i lærebøkene er sant, sli som den nyutdannede ofte tror. De som er ferdig utdannet, og som har fått noen år på nakken, tror jeg vil nikke igjenkjennende til det jeg sier!?!

Det er ikke bare "skolebenkkunnskap" som gjør at man blir god i en ting, men en god del INTUISJON og KLOKSKAP også. Og det er Seixon UMULIG i besittelse av, han er rett og slett for ung, han har ikke kommet seg ut av skolen en gang!

Men det kommer kanskje en dag da Seixon gir litt f*** i det "vrøvvlet" han lærte på skolen og begynner å tenke litt selv!

 

Et typisk eksempel på det jeg mener er:

http://www.cheniere.org/references/energyd...ityofvacuum.htm

Lenke til kommentar
Med fare for å bli "hasjhøgd", må jeg bare få sagt dette:  

 

Mange går på skolen noen år, og tror de er "ferdig utdannet" og ikke har NOE mer å lære om feltet de er utdannet i. Utdanningssystemet har "glemt" å lære bort, at det du lærer på skolebenken, er bare et VERTØY for å lære enda mer. Det er ikke dermed sagt at ALLT som står i lærebøkene er sant, sli som den nyutdannede ofte tror. De som er ferdig utdannet, og som har fått noen år på nakken, tror jeg vil nikke igjenkjennende til det jeg sier!?!  

Det er ikke bare "skolebenkkunnskap" som gjør at man blir god i en ting, men en god del INTUISJON og KLOKSKAP også. Og det er Seixon UMULIG i besittelse av, han er rett og slett for ung, han har ikke kommet seg ut av skolen en gang!  

Men det kommer kanskje en dag da Seixon gir litt f*** i det "vrøvvlet" han lærte på skolen og begynner å tenke litt selv!

Dette ble litt inviklet for meg, men jeg tolker det dithen at du mener skolen har lært Seixon å ha politisk ukorrekte meninger? Jeg synes Seixon ser på Irak/USA med objektive øyne, og hever seg over den siste tids anti usa og anti bush holdning som har rådet i media og hos "folk flest".
Lenke til kommentar

Dette ble litt inviklet for meg, men jeg tolker det dithen at du mener skolen har lært Seixon å ha politisk ukorrekte meninger?

Hvis du bytter ut "meninger" med "sannheter", så kan du kanskje forstå hva jeg mener, og jeg kan svare: delvis JA!

Det vestlige utdanningsystemet har en slags agenda som låter omtrent slik:

 

* Du skal ikke bry deg om noe annet enn det som står i lærebøkene. Lærebøkene gir DEG den hele og fulle sannhet - du trenger ikke utforske noe mer. Det har "vi" allerede gjort for deg...

* Kan du det som står i bøkene trenger du heller ikke lære deg noe mer - du er verdensmester. Du har herved tilegnet deg doktorgrad!

* Le gjerne av de som går litt utenfor mainstream og har evne til å tenke litt annerledes. Ja, kall dem gjerne "trollmenn" fordi de taler mot "oss". Ingen bør ha lov til å spekulere, det kan føre til at sannheten kommer for dage, og "vi" kan ikke tjene våre enorme summer penger lenger.

 

Synes du det er rart at det ikke finnes noen "Tesla'er" i dag? I don't!!

 

Jeg synes Seixon ser på Irak/USA med objektive øyne, og hever seg over den siste tids anti usa og anti bush holdning som har rådet i media og hos "folk flest".

Ja du kan bare glise, le og "ha deg" værre. Men det finnes så mange indisier (vi kan vel si: BEVIS snart) på at halve toppskiktet i USA (og i resten av verden også) er noen fordømrade skurker nå, at folk burde ikke kaste skurketeoriene for fort heller. Jeg vet nå ikke om Seixon er så veldig objektiv egentlig, det får tiden vise.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Foregår denne "heksejakten" fremdeles? :lol:

 

Tiden kommer ikke til å vise noen ting med det jeg har sagt. Det jeg har sagt har ingenting med tid å gjøre, tiden kan ikke vise meg feil eller riktig. Det jeg har sagt er logisk basert.

 

Den uttalelsen om den vestlige utdanningsmåten er litt latterlig.

Ingen lærer jeg hadde sa noe av det der... :wink:

I motsetning, sa læreren min at man skulle alltid lete etter andre kilder til ting, og finne originalkilder om mulig...

Vi brukte ikke en gang lærebøker i historie...

 

Hvis du leser det jeg sier, så skjønner du at jeg er ikke mainstream i det hele tatt. Jeg argumenterer ikke sånn typiske pro-krig folk gjør, fordi de bruker mange feilargument og propaganda, akkurat som anti-krig folk gjør.

 

Men men, det er vel tungt å lese gjennom det jeg har sagt til tider.

 

Jeg har aldri hevdet at Bush og Co har helt rent mel i posen...

Alle statsledere og administrasjoner verden rundt er tildels urene hvis du har lyst å finne ut av det.

 

Hvor objektiv jeg er kan desverre ikke tiden vise, for det jeg har sagt baserer seg ikke på tilfeldigheter og postulater.

 

Jeg har postet en del på forumet www.iraqwar.ru hvis noen var interresert i å lese litt av mine argument på engelsk, mitt første språk...

Det er selvfølgelig litt mongo russere der som holder sterkt på sin hets av USA... men om man leser rundt de så skal det gå fint... for ellers kaster man bort mye tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...