cmi Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hva programvare bruker dere til og se igjennom bilder dere har på pc med? Anbefalinger? Har ACdsee nå, men det viser ikke bildene sånn dem er i photoshop.. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 FastStone Image Viewer. Gratis, og støtter RAW. Lenke til kommentar
Jagular Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Skal du ha bildene make som i photoshop bør du vel bruke brigde i photoshop. Det er fordi Adobe bruker rawkonverteren sin for å vise bilder i stedet for å bruke den innebygde jpg-bildet som er i NEF-filen. Skal du ha fart er fastpictureviewer og photomechanic verd en titt. Begge bruker den innebygde jpg-bildet i NEF-filen for å vise bilder. Endret 20. oktober 2009 av Jagular Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 ViewNX. Lastes ned gratis fra Nikon sine sider. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Fy søren og acdsee juger på fargene!!! Det herper jo bilder kraftig! Skjekk forskjellen, det til venstre er acdsee, det høyre er lightroom sånn det skal være: Endret 21. oktober 2009 av cmi Lenke til kommentar
Jagular Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvis du konverterer NEF-filen til DNG-format og setter ACDSee til å lese den innebygde jpg-bildet i DNG-filen skal de se helt like ut. Hvis ACDSee fremdeles "lyver" så sjekk at fargestyringen er riktig satt i ACDSee. Siden det ser ut til at du har Lightroom, så kan du i grunnen bare dumpe ACDSee, så er problemet løst :-) Lenke til kommentar
cmi Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Acdsee er allerede dumpa det Gidder ikke den dritten når jeg har lightroom... Nå er det bare og få skjønt seg litt mer på fremkalling så er ting i boks, vurderer droppe Japanphoto, liker servicen der, men om de printer daue bilder så vil jeg ikke. Kvalitet er i første rekke Lenke til kommentar
cavey Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (Ja, jeg vet at emnet er litt gammelt, men...) Siden du har problemer med bildene dine både i ACDSee og hos Japan Photo, så lurer jeg på hva du leverer fra deg når du laster opp bilder til dem. Du leverer fra deg jpg-bilder i standard sRGB-format? Jeg testet Japan Photo tidligere sammen med flere andre fotolaber, og kan ikke huske at de var spesielt dårlige på farger. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Tror nok jeg var uheldig med innleveringen hos japan, aldri opplevd det førog det skjedde akkurat når programmet dem leverer for opplasting av bilder tullasom fy! krangla grenseløst med det! Lenke til kommentar
cavey Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Huff, kjedelig. Håper du ba om nye bilder - og fikk det! Lenke til kommentar
cmi Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Nei gjorde ikke det, fik heller bare dem jeg fikk gratis, har sendt de inn på nytt nå så får vi se Lenke til kommentar
OKai Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg ser med en gang at dette er kluss med fargeprofiler. Bildet til venstre er laget for å leses i ProPhoto RGB, men blir lest som srgb av programmet ditt. Konverter bildene dine til rett fargeprofil! sRGB for web, og det laben sier de vil ha for fotolab. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå