Gå til innhold

Vi utvider din lagringsplass til 1 GB - nedetid 18. oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er gledelige nyheter! Forhåpentligvis vil dette resultere i en redusert bruk av ekstern hosting over hele linjen, noe som vil begrense lenkeråten på lang sikt. Personlig skulle jeg gjerne sett at dette ble gjort for flere år siden (det var jo "ubegrenset" med plass en gang i tiden.) men det er jo bedre sent enn aldri.

 

Det er her som med alle kapasitetsberegninger: Man kan trygt anta at ikke alle bruker like mye av den. Så når vi gir brukerne 1GB hver betyr det ikke at vi må ha 1GB x antall registrerte brukere med serverplass. Noen bruker ikke sin plass i det hele tatt, og noen av oss bare noen få megabyte, og dermed blir det mer til de som trenger det, for eksempel i fotokategoriene.

 

Geir :)

Bruker man resultatene fra denne avstemmingen gjort i 2007 og antar at den til tross for det noe dårlige referansegrunnlaget er veiledende for majoriteten av den aktive brukermassen, vil bare omlag 1/3, eller ~1650 brukere ha behov for mer enn 30 MB lagringskapasitet til enhver tid. Tar man høyde for en viss rotasjon av den aktive brukermassen kan et konservativt estimat kanskje ligge på omlag 2000 brukere med behov for mer enn 30 MB i dag.

 

Hvor mye mer dem som i dag bruker hele den tilgjengelige plassen trenger er høyst usikkert, og det er jo gjerne slik at jo mer kapasitet en har jo mer hensynsløs blir en ens forbruk. Jeg blir derimot overrasket om man merker noe stort hopp som følge av denne økningen, og jeg finner det nærliggende å tro at det gjennomsnittlige forbruket vil stabilisere seg på en jevn og svakt stigende kurve i takt med økningen i medlemstall og på grunnlag av en generell økning i filstørrelse som vil finne sted over tid. Skulle samtlige av de 2000 brukerne bruke opp hele kapasiteten vil ikke det utgjøre mer enn 2 TB.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Jeg håper man laste opp litt mer enn bare bilder og *.txt. Litt kjipt at man ikke kan laste opp mp3, zip/rar osv.

Det hadde kanskje vært fint for de som lager musikk, programmerer osv.

Det er åpnet for opplastning av .zip og .rar filer også, sistnevnte for ikke så lenge siden.

 

Ang lagringsplassen; som nevnt i en annen tråd er dette noe en admin må inn i kontrollpanelet og fikse. Nedetiden var mest sansynlig grunnet utskiftning av disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...