Gå til innhold

Dreieoppgave på skola, tips til hva jeg kan lage?

PyrionZ

Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg ikke har ideer i det hele tatt! Hadde en idè om å dreie ei vannpipe, men trur det blir veldig vanskelig. Så derfor spør jeg om tips fra dere!

Oppgava:

1. Konusdreie.

2. Dreie innenfor toleranse.

3. Serratere.( ikke S.E. )

4. Utvendig og innvendig gjenger.

5. Grading (fasing).

6. Maks lengde på emnet: 200.

7. Maks diameter på emnet: Ø 40.

Så ideer til hva jeg kan lage hadde vært bra!

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan legge til at det er metall vi dreier, ikke treverk. Men er jo det samma. Men innvendige og utvendige gjenger, hvordan skal jeg få gjort det på en lysestake?

Aner ikke, vet bare at en eller annen kompis av meg dreiet en lysestake en gang, dog da var det i tre :p Har ikke peiling på dette selv :p

Lenke til kommentar
wtf? skjønner ingenting. dreie? kanskje du burde poste på snekker forum istedenfor

LOL

Lathe-Machine-CA6140-.jpg

Her har du en dreiebenk. Du fester ønsket materiale (metall, tre, plast osv) til chucken, som snurrer rundt mens du styrer et skjær som former materialet til ønsket form.

Lenke til kommentar
wtf? skjønner ingenting. dreie? kanskje du burde poste på snekker forum istedenfor

LOL

Lathe-Machine-CA6140-.jpg

Her har du en dreiebenk. Du fester ønsket materiale (metall, tre, plast osv) til chucken, som snurrer rundt mens du styrer et skjær som former materialet til ønsket form.

Wtf? skjønner ingenting.

"Her har du en dreiebenk. Du fester ønsket materiale (metall, tre, plast osv) til chucken, som snurrer rundt mens du styrer et skjær som former materialet til ønsket form."?

Kanskje du burde poste på snekkerforum i stedenfor

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hmm, hva med kobber og nylon hammer ?

Men og lage en slik hammer er ikke for nybegynnere, så du må ha litt erfaring med dreiebenken før du setter igang.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...