PyrionZ Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Har seg slik at jeg ikke har ideer i det hele tatt! Hadde en idè om å dreie ei vannpipe, men trur det blir veldig vanskelig. Så derfor spør jeg om tips fra dere! Oppgava: 1. Konusdreie. 2. Dreie innenfor toleranse. 3. Serratere.( ikke S.E. ) 4. Utvendig og innvendig gjenger. 5. Grading (fasing). 6. Maks lengde på emnet: 200. 7. Maks diameter på emnet: Ø 40. Så ideer til hva jeg kan lage hadde vært bra! På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Lysestake, tre-dildo, stolben, Balltre, Trerør Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Kan legge til at det er metall vi dreier, ikke treverk. Men er jo det samma. Men innvendige og utvendige gjenger, hvordan skal jeg få gjort det på en lysestake? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Kan legge til at det er metall vi dreier, ikke treverk. Men er jo det samma. Men innvendige og utvendige gjenger, hvordan skal jeg få gjort det på en lysestake? Aner ikke, vet bare at en eller annen kompis av meg dreiet en lysestake en gang, dog da var det i tre Har ikke peiling på dette selv Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Aluballtre Får sikkert ikke lov siden det koster litt, meeen Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Står mål og hva som SKAL være med i oppgava i førstepost, blir isåfall et miniatyr balltre: p Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 wtf? skjønner ingenting. dreie? kanskje du burde poste på snekker forum istedenfor Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 wtf? skjønner ingenting. dreie? kanskje du burde poste på snekker forum istedenfor LOL Her har du en dreiebenk. Du fester ønsket materiale (metall, tre, plast osv) til chucken, som snurrer rundt mens du styrer et skjær som former materialet til ønsket form. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 wtf? skjønner ingenting. dreie? kanskje du burde poste på snekker forum istedenfor LOL Her har du en dreiebenk. Du fester ønsket materiale (metall, tre, plast osv) til chucken, som snurrer rundt mens du styrer et skjær som former materialet til ønsket form. Wtf? skjønner ingenting. "Her har du en dreiebenk. Du fester ønsket materiale (metall, tre, plast osv) til chucken, som snurrer rundt mens du styrer et skjær som former materialet til ønsket form."? Kanskje du burde poste på snekkerforum i stedenfor Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Var ikke store greiene du fikk lage. Men du trenger ikke lage en ting du faktisk for bruk for. Bare lag noe som oppfyller alle krav. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Er ingen vits å poste på snekkerforum, når jeg skal dreie i metall vettu; p Tror kanskje jeg har funnet ut hva jeg skal lage uansett. Lager en hantel! med vektskiver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Hmm, hva med kobber og nylon hammer ? Men og lage en slik hammer er ikke for nybegynnere, så du må ha litt erfaring med dreiebenken før du setter igang. Endret 17. oktober 2009 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Vi driver faktisk og dreier en hammer nå, så trur ikke det er no særlig å lage 2stk: p Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hammer er greit, men en kobber og nylon hammer er vanskligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå